Met TrueView YouTube-advertenties, die via Google Ads (AdWords) worden gedaan, kan je ervoor zorgen dat je alleen betaalt wanneer er op jouw advertenties wordt geklikt of wanneer een bepaald bedrag van een advertentie wordt bekeken door een gebruiker (kosten per weergave = CPV). Dit schept de mogelijkheid voor gratis naamsbekendheid. Over het algemeen zijn YouTube-advertenties ook veel goedkoper dan het AdWords-zoeknetwerk wanneer op dezelfde voorwaarden wordt geboden.
Wat voor soort advertenties kan ik doen op YouTube?
In-Stream
InStream-advertenties zijn videoadvertenties die voor of tijdens een andere video van een YouTube-partner worden afgespeeld. Na 5 seconden kan een gebruiker je advertenties overslaan, maar je betaalt alleen als ze 30 seconden of langer kijken.
Je hebt waarschijnlijk InStream-advertenties gezien wanneer je YouTube-inhoud bekijkt. Veel grote merken gebruiken ze, wat betekent dat ze geweldig zijn voor het opbouwen van vertrouwen, aangezien gebruikers dit soort advertentieruimte associëren met gerenommeerde merken.
In-Slate
Deze advertenties worden weergegeven aan het begin van YouTube-content die tien minuten of langer duurt. Dit zijn het soort advertenties waarbij je kunt kiezen tussen drie verschillende advertenties of je krijgt mogelijk slechts één advertentie te zien. Je betaalt hiervoor alleen wanneer gebruikers de video daadwerkelijk bekijken.
In-Search
Net zoals de stijl van AdWords-tekstadvertenties, worden In-Search-advertenties weergegeven wanneer iemand op YouTube zoekt. Ze worden bovenaan en rechts op de pagina met videoresultaten geplaatst. Net als alle andere True-View-advertentie-indelingen betaal je alleen voor deze advertenties wanneer een gebruiker ervoor kiest ze te bekijken.
In-display
In-display verschilt van andere YouTube-advertentie-indelingen omdat ze jouw advertenties niet strikt op de YouTube-website weergeven. Advertenties kunnen worden weergegeven naast YouTube-inhoud die is ingesloten op andere websites die deel uitmaken van het Google Display Netwerk. Net als bij normale True-View YouTube-advertenties betaal je alleen als jouw advertentie wordt bekeken.
Wil je meer weten over adverteren op youtube? Check dan dit blog over adverteren op youtube.
Waarom kiezen voor AdBrains
Door ons te verdiepen in de gegevens rond jouw doelgroep, selecteren we de juiste advertentie indelingen voor je bedrijf. Vervolgens werken onze groei-marketeers en Ads-specialisten met je samen om originele advertenties te maken die mensen ertoe brengen jouw site te bezoeken en jouw product te kopen.
Je krijgt eersteklas hulp van een vriendelijk en behulpzaam bureau. Je hebt je eigen toegewijde digitale accountmanager met wie je rechtstreeks contact hebt. Dus geen callcenters of tussenpersonen die verwarring veroorzaken – je spreekt rechtstreeks met de persoon die voor je werkt.
Of je bestaande youtube campagnes hebt of nieuwe wilt opzetten, met Adbrains kom je verder!