
Hoe werkt het
Met slimme geautomatiseerde Google Ads behalen we jouw doelen!

Fase 1
In de eerste 30 dagen worden jouw campagnes gebouwd, ingericht en activeren we alle settings. In deze periode zal je account data genereren die we in fase 2 nodig hebben om je account te optimaliseren.
Tijdens jouw aanmelding bereken we het benodigde Google ads budget. Dit is afhankelijk van het aantal conversies dat je wenst. Om marketing automation in te zetten hebben we volume nodig. Hoe meer traffic hoe beter we kunnen bepalen welke bezoekers het best zijn.
In het intake formulier vragen we je het hemd van je lijf. Alle relevante informatie hebben we natuurlijk nodig om jouw campagne naar ongekende hoogten te brengen.
Meten is weten! We zorgen ervoor dat de door jouw gewenste conversie ook meetbaar is. Hiervoor richten we Google Tag Manager in en gebruiken we GA4 (Google Analytics 4), zorgen we dat Call tracking werkt, en maken we een heatmaptracker aan.
Tijdens jouw aanmelding bereken we het benodigde Google ads budget. Dit is afhankelijk van het aantal conversies dat je wenst. Om marketing automation in te zetten hebben we volume nodig. Hoe meer traffic hoe beter we kunnen bepalen welke bezoekers het best zijn.
In het intake formulier vragen we je het hemd van je lijf. Alle relevante informatie hebben we natuurlijk nodig om jouw campagne naar ongekende hoogten te brengen.
Meten is weten! We zorgen ervoor dat de door jouw gewenste conversie ook meetbaar is. Hiervoor richten we Google Tag Manager in en gebruiken we GA4 (Google Analytics 4), zorgen we dat Call tracking werkt, en maken we een heatmaptracker aan.

Fase 2
Automation = leren. Door dagelijks te leren kent Google je bedrijf steeds beter. In deze periode (dag 30-60) leert systeem elke dag van de resultaten van gisteren. Na 60 dagen kent Google je bedrijf door en door en weet het precies wie jouw potentiële klanten zijn. We sturen aan op data, niet op emotie. Google vertelt ons wie jouw klant is, en wanneer deze klaar is voor conversie.
Met onze marketing automation tools leren we Google precies wie jouw beste klanten zijn. Vervolgens laten we Google op zoek gaan naar klanten die dezelfde signalen hebben en tonen de advertenties ook aan die doelgroepen (Audiences)
Dagelijks analyseert het algoritme alle data en vergelijkt dat met data van o.a. concurrenten. De automation zorgt ervoor dat de 'best practices' worden doorgevoerd.
Onze ervaren Google Ads Experts observeren de data en de resultaten. Zo kijken we naar de belangrijkste trigger points zoals impressies, kliks, ctr, engagement rate, conversies, ad-teksten, keywords, Quality scores en nog veel meer.
Automation = leren! Dat betekent dat we continu bijsturen op basis van de data. Niets gaat vanzelf en het algoritme is zeker geen 'set-and-forget' methode.
Met onze marketing automation tools leren we Google precies wie jouw beste klanten zijn. Vervolgens laten we Google op zoek gaan naar klanten die dezelfde signalen hebben en tonen de advertenties ook aan die doelgroepen (Audiences)
Dagelijks analyseert het algoritme alle data en vergelijkt dat met data van o.a. concurrenten. De automation zorgt ervoor dat de 'best practices' worden doorgevoerd.
Onze ervaren Google Ads Experts observeren de data en de resultaten. Zo kijken we naar de belangrijkste trigger points zoals impressies, kliks, ctr, engagement rate, conversies, ad-teksten, keywords, Quality scores en nog veel meer.
Automation = leren! Dat betekent dat we continu bijsturen op basis van de data. Niets gaat vanzelf en het algoritme is zeker geen 'set-and-forget' methode.

Fase 3
In deze periode (dag 60 - 90) worden campagnes door ons ge-finetuned. We optimaliseren je campagnes, breiden ze uit en zorgen ervoor dat ze maximaal renderen. In de periode hierna zullen we maandelijks deze werkzaamheden uitvoeren om ervoor te zorgen dat de automation maximaal presteert op basis van jouw wensen.
De data die in de afgelopen 60 dagen is gegenereerd geeft de automation tools veel informatie. Onze Google experts zorgen ervoor dat de tools de juiste settings krijgen.
Het beheer van campagnes is zeer belangrijk. We bouwen de campagnes continu uit en gebruiken daarvoor alle middelen die Google ons geeft. Dit met als doel om het maximale rendement te behalen.
Onze Google Ads experts sturen iedere 2 weken jouw campagnes bij. Door continu veranderende omstandigheden is dit één van de meest belangrijke taken.
Wekelijks ontvang je een melding van het rapport van afgelopen week. Deze tref je aan in je persoonlijke omgeving op onze website. Maandelijk zal jouw vaste accountmanager je in een persoonlijke call (Google meet) bijpraten over de prestaties, en mogelijke kansen.
De data die in de afgelopen 60 dagen is gegenereerd geeft de automation tools veel informatie. Onze Google experts zorgen ervoor dat de tools de juiste settings krijgen.
Het beheer van campagnes is zeer belangrijk. We bouwen de campagnes continu uit en gebruiken daarvoor alle middelen die Google ons geeft. Dit met als doel om het maximale rendement te behalen.
Onze Google Ads experts sturen iedere 2 weken jouw campagnes bij. Door continu veranderende omstandigheden is dit één van de meest belangrijke taken.
Wekelijks ontvang je een melding van het rapport van afgelopen week. Deze tref je aan in je persoonlijke omgeving op onze website. Maandelijk zal jouw vaste accountmanager je in een persoonlijke call (Google meet) bijpraten over de prestaties, en mogelijke kansen.


Eenvoudige prijzen
Just keep it simple! Of je nu een klein of groot budget hebt, we werken met één vaste fee per maand.
Lead generatie
Geschikt voor:
- contact aanvragen
- offerte aanvragen
- telefonische aanvragen
- meer bezoekers op je website
- meer verkeer naar je fysieke winkeladres of kantoor.
299,-
/ maand
exclusief marketing budget ( klikkosten van Google)
-
Onbeperkt aantal keywords
-
Onbeperkt aantal advertenties
-
Doelgroep targeting
-
Incl. Performance Max
-
Incl. Display & Youtube
-
Incl. Calltracking
-
Incl. Heatmaps
-
Realtime rapportage
-
Vaste Google account manager
E-commerce
Geschikt voor:
- webshops
Je wilt graag meer verkopen via je online winkel. Dit betekent dat jouw klanten op je website kunnen afrekenen via de checkout pagina.
v.a.
399,-
/ maand
exclusief marketing budget ( klikkosten van Google)
-
Onbeperkt aantal keywords
-
Onbeperkt aantal advertenties
-
Incl. Google shopping
-
Doelgroep targeting
-
Incl. Performance Max
-
Incl. Display & Youtube
-
Incl. Heatmaps
-
Realtime rapportage
-
Vaste Google account manager
Veel gestelde vragen
Hoe werkt een abonnement?
Door de reken-tool te gebruiken op onze website kan je uitrekenen wat de maandelijkse kosten zullen zijn inclusief je Google advertentie budget.
De eerste keer betaal je het abonnement via iDeal of creditcard. Daarna word telkens na 30 dagen het abonnement opnieuw geincasseerd.
Zit ik vast aan een abonnement?
Nee, we houden er niet van om ergens aan vast te zitten. Wel is het zo dat het systeem zich moet inleren om tot bepaalde prestaties te komen. Om je te laten ervaren wat adbrains voor je kan betekenen hebben we 90 dagen nodig. Gedurende de eerste 90 dagen is het abonnement daarom niet opzegbaar, daarna is het mogelijk om maandelijks op te zeggen.
Opzeggen is heel eenvoudig: in je account druk je op de knop annuleren. Meer niet. Het abonnement stop dan aan het einde van de periode waarin je opzegd.
Gebruiken jullie mijn bestaande Google Ads account?
Nee. En dat doen we om 2 redenen.
- We willen geen aanpassingen doen in je bestaande account want als je het abonnement wilt annuleren dan kan je direct verder met je eigen account zoals het was.
- Het algoritme heeft ongeveer 90 dagen nodig om zich in te leren. Het is beter om een volledig nieuw Google Ads account daarvoor te maken dan aanpassingen te moeten maken in bestaande accounts.
Heb ik toegang tot het nieuwe Google Ads account?
Natuurlijk! Als Google Ads partner werkt adbrains 100% transparant en alles is in te zien in het account dat wij voor je aanmaken.
Je ontvangt daarom ‘lezen’ toegang tot het nieuwe Google Ads account.
De reden dat je ‘lezen’ toegang krijgt is omdat we natuurlijk het algoritme niet willen verstoren met ongewenste aanpassingen. Met ‘lezen’ toegang kan je wel alles inzien natuurlijk.
Koppelen jullie alles aan mijn bestaande Google Analytics gegevens?
Dan kan zeker! Maar dan moet je wel de nieuwe GA4 (Google Analytics 4) geactiveerd hebben. Dit is noodzakelijk omdat dit een nieuwe manier van meten is, waardoor het algoritme beter kan leren wie je potentiële klanten zijn. De oude Google Analytics stop overigens ook op 1 july 2023.
Heb je geen GA4, dan maken wij deze uiteraard voor je aan, en ook hier heb je toegang tot alle data.
Moet ik nog iets doen op mijn website?
Het enige dat je eventueel moet doen is de nieuwe GTM (Google Tag Manager) container code koppelen. Geen paniek! Als je niet weet wat dat is helpen we je, het is echt heel eenvoudig.
Waarom heb ik Call tracking nodig om telefonisch aanvragen te kunnen meten?
Google heeft niet in ieder land een oplossing om telefonische oproepen te meten. Dit heeft te maken met de AVG wetgeving. De oplossing is via Call tracking oproepen meten.
Het werkt simpel: iemand die via een advertentie op je website komt ziet een ander tel nummer. Dit nummer is uiteraard doorgeschakeld naar jouw telefoonnummer zodat je nooit een oproep mist. De doorschakeling word vervolgens gemeten als conversie in de rapporten en helpt het algoritme te begrijpen welke persoon in de ‘contact’ modus is.
Ontvang ik rapporten m.b.t. de prestaties?
Jazeker!
Wekelijks ontvang je een weekrapport met daarin de belangrijkste data t.o.v. de vorige week.
Maandelijks ontvang je een maandrapport met daarin de belangrijkste data t.o.v. de vorige maand.
Overigens ontvang je ook ieder kwartaal een rapport met daarin de data t.o.v. het vorige kwartaal.
Liever een van onze Google experts spreken?
Wil je meer weten of heb je vragen over onze werkwijze of mogelijkheden?
- Google gecertificeerde marketing experts
- +15 jaar ervaring
- Officieel Google Partner