Hoe werkt het

Met slimme geautomatiseerde Google Ads behalen we jouw doelen!

Fase 1

In de eerste 30 dagen worden jouw campagnes gebouwd, ingericht en activeren we alle settings. In deze periode zal je account data genereren die we in fase 2 nodig hebben om je account te optimaliseren.

Aanmelden

Tijdens jouw aanmelding bereken we het benodigde Google ads budget. Dit is afhankelijk van het aantal conversies dat je wenst. Om marketing automation in te zetten hebben we volume nodig. Hoe meer traffic hoe beter we kunnen bepalen welke bezoekers het best zijn.

Intake

In het intake formulier vragen we je het hemd van je lijf. Alle relevante informatie hebben we natuurlijk nodig om jouw campagne naar ongekende hoogten te brengen.

 

Bouwen

We maken een nieuw Google Ads account en richten deze in volgens de Hagakure methode. Als je al een Ads account hebt gebruiken we uiteraard de data uit je bestaande account. Je huidige account word gepauzeerd. Waarom?

Meten

Meten is weten! We zorgen ervoor dat de door jouw gewenste conversie ook meetbaar is. Hiervoor richten we Google Tag Manager in en gebruiken we GA4 (Google Analytics 4), zorgen we dat Call tracking werkt, en maken we een heatmaptracker aan.

Aanmelden

Tijdens jouw aanmelding bereken we het benodigde Google ads budget. Dit is afhankelijk van het aantal conversies dat je wenst. Om marketing automation in te zetten hebben we volume nodig. Hoe meer traffic hoe beter we kunnen bepalen welke bezoekers het best zijn.

Intake

In het intake formulier vragen we je het hemd van je lijf. Alle relevante informatie hebben we natuurlijk nodig om jouw campagne naar ongekende hoogten te brengen.

Bouwen

We maken een nieuw Google Ads account en richten deze in volgens de Hagakure methode. Als je al een Ads account hebt gebruiken we uiteraard de data uit je bestaande account. Je huidige account word gepauzeerd. Waarom?

Meten

Meten is weten! We zorgen ervoor dat de door jouw gewenste conversie ook meetbaar is. Hiervoor richten we Google Tag Manager in en gebruiken we GA4 (Google Analytics 4), zorgen we dat Call tracking werkt, en maken we een heatmaptracker aan.

Fase 2

Automation = leren. Door dagelijks te leren kent Google je bedrijf steeds beter. In deze periode (dag 30-60) leert systeem elke dag van de resultaten van gisteren. Na 60 dagen kent Google je bedrijf door en door en weet het precies wie jouw potentiële klanten zijn. We sturen aan op data, niet op emotie. Google vertelt ons wie jouw klant is, en wanneer deze klaar is voor conversie.

Leren

Met onze marketing automation tools leren we Google precies wie jouw beste klanten zijn. Vervolgens laten we Google op zoek gaan naar klanten die dezelfde signalen hebben en tonen de advertenties ook aan die doelgroepen (Audiences)

Analyseren

Dagelijks analyseert het algoritme alle data en vergelijkt dat met data van o.a. concurrenten. De automation zorgt ervoor dat de 'best practices' worden doorgevoerd. 

Observeren

Onze ervaren Google Ads Experts observeren de data en de resultaten. Zo kijken we naar de belangrijkste trigger points zoals impressies, kliks, ctr, engagement rate, conversies, ad-teksten, keywords, Quality scores en nog veel meer.

Optimaliseren

Automation = leren! Dat betekent dat we continu bijsturen op basis van de data. Niets gaat vanzelf en het algoritme is zeker geen 'set-and-forget' methode. 

Leren

Met onze marketing automation tools leren we Google precies wie jouw beste klanten zijn. Vervolgens laten we Google op zoek gaan naar klanten die dezelfde signalen hebben en tonen de advertenties ook aan die doelgroepen (Audiences)

Analyseren

Dagelijks analyseert het algoritme alle data en vergelijkt dat met data van o.a. concurrenten. De automation zorgt ervoor dat de 'best practices' worden doorgevoerd. 

Observeren

Onze ervaren Google Ads Experts observeren de data en de resultaten. Zo kijken we naar de belangrijkste trigger points zoals impressies, kliks, ctr, engagement rate, conversies, ad-teksten, keywords, Quality scores en nog veel meer.

Optimaliseren

Automation = leren! Dat betekent dat we continu bijsturen op basis van de data. Niets gaat vanzelf en het algoritme is zeker geen 'set-and-forget' methode. 

Fase 3

In deze periode (dag 60 - 90) worden campagnes door ons ge-finetuned. We optimaliseren je campagnes, breiden ze uit en zorgen ervoor dat ze maximaal renderen. In de periode hierna zullen we maandelijks deze werkzaamheden uitvoeren om ervoor te zorgen dat de automation maximaal presteert op basis van jouw wensen.

Automation

De data die in de afgelopen 60 dagen is gegenereerd geeft de automation tools veel informatie. Onze Google experts zorgen ervoor dat de tools de juiste settings krijgen.

Beheer

Het beheer van campagnes is zeer belangrijk. We bouwen de campagnes continu uit en gebruiken daarvoor alle middelen die Google ons geeft. Dit met als doel om het maximale rendement te behalen.

Bijsturen

Onze Google Ads experts sturen iedere 2 weken jouw campagnes bij. Door continu veranderende omstandigheden is dit één van de meest belangrijke taken.

Rapporteren

Wekelijks ontvang je een melding van het rapport van afgelopen week. Deze tref je aan in je persoonlijke omgeving op onze website. Maandelijk zal jouw vaste accountmanager je in een persoonlijke call (Google meet) bijpraten over de prestaties, en mogelijke kansen.

Automation

De data die in de afgelopen 60 dagen is gegenereerd geeft de automation tools veel informatie. Onze Google experts zorgen ervoor dat de tools de juiste settings krijgen.

Beheer

Het beheer van campagnes is zeer belangrijk. We bouwen de campagnes continu uit en gebruiken daarvoor alle middelen die Google ons geeft. Dit met als doel om het maximale rendement te behalen.

Bijsturen

Onze Google Ads experts sturen iedere 2 weken jouw campagnes bij. Door continu veranderende omstandigheden is dit één van de meest belangrijke taken.

Rapporteren

Wekelijks ontvang je een melding van het rapport van afgelopen week. Deze tref je aan in je persoonlijke omgeving op onze website. Maandelijk zal jouw vaste accountmanager je in een persoonlijke call (Google meet) bijpraten over de prestaties, en mogelijke kansen.

Eenvoudige prijzen

Just keep it simple! Of je nu een klein of groot budget hebt, we werken met één vaste fee per maand.

Lead generatie

Geschikt voor:

199,-

/ maand

exclusief marketing budget ( klikkosten van Google)

E-commerce

Geschikt voor:

Je wilt graag meer verkopen via je online winkel. Dit betekent dat jouw klanten op je website kunnen afrekenen via de checkout pagina.

v.a.

299,-

/ maand

exclusief marketing budget ( klikkosten van Google)

Veel gestelde vragen

Door de reken-tool te gebruiken op onze website kan je uitrekenen wat de maandelijkse kosten zullen zijn inclusief je Google advertentie budget.

De eerste keer betaal je het abonnement via iDeal of creditcard. Daarna word telkens na 30 dagen het abonnement opnieuw geincasseerd.

Nee, we houden er niet van om ergens aan vast te zitten. Wel is het zo dat het systeem zich moet inleren om tot bepaalde prestaties te komen. Om je te laten ervaren wat adbrains voor je kan betekenen hebben we 90 dagen nodig. Gedurende de eerste 90 dagen is het abonnement daarom niet opzegbaar, daarna is het mogelijk om maandelijks op te zeggen.

Opzeggen is heel eenvoudig: in je account druk je op de knop annuleren. Meer niet. Het abonnement stop dan aan het einde van de periode waarin je opzegd.

Nee. En dat doen we om 2 redenen.

  1. We willen geen aanpassingen doen in je bestaande account want als je het abonnement wilt annuleren dan kan je direct verder met je eigen account zoals het was.
  2. Het algoritme  heeft ongeveer 90 dagen nodig om zich in te leren. Het is beter om een volledig nieuw Google Ads account daarvoor te maken dan aanpassingen te moeten maken in bestaande accounts.

Natuurlijk! Als Google Ads partner werkt adbrains 100% transparant en alles is in te zien in het account dat wij voor je aanmaken.

Je ontvangt daarom ‘lezen’ toegang tot het nieuwe Google Ads account.

De reden dat je ‘lezen’ toegang krijgt is omdat we natuurlijk het algoritme niet willen verstoren met ongewenste aanpassingen. Met ‘lezen’ toegang kan je wel alles inzien natuurlijk.

Dan kan zeker! Maar dan moet je wel de nieuwe GA4 (Google Analytics 4) geactiveerd hebben. Dit is noodzakelijk omdat dit een nieuwe manier van meten is, waardoor het algoritme beter kan leren wie je potentiële klanten zijn. De oude Google Analytics stop overigens ook op 1 july 2023.

Heb je geen GA4, dan maken wij deze uiteraard voor je aan, en ook hier heb je toegang tot alle data.

Het enige dat je eventueel moet doen is de nieuwe GTM (Google Tag Manager) container code koppelen. Geen paniek! Als je niet weet wat dat is helpen we je, het is echt heel eenvoudig.

Google heeft niet in ieder land een oplossing om telefonische oproepen te meten. Dit heeft te maken met de AVG wetgeving. De oplossing is via Call tracking oproepen meten.

Het werkt simpel: iemand die via een advertentie op je website komt ziet een ander tel nummer. Dit nummer is uiteraard doorgeschakeld naar jouw telefoonnummer zodat je nooit een oproep mist. De doorschakeling word vervolgens gemeten als conversie in de rapporten en helpt het algoritme te begrijpen welke persoon in de ‘contact’ modus is.

Jazeker! 

Wekelijks ontvang je een weekrapport met daarin de belangrijkste data t.o.v. de vorige week.

Maandelijks ontvang je een maandrapport met daarin de belangrijkste data t.o.v. de vorige maand.

Overigens ontvang je ook ieder kwartaal een rapport met daarin de data t.o.v. het vorige kwartaal.

Liever een van onze Google experts spreken?

Wil je meer weten of heb je vragen over onze werkwijze of mogelijkheden? 

Performance Max Campagnes

Download deze GRATIS whitepaper en ontdek:

  • Waarom je nu zou moeten beginnen met testen of upgraden
  • Prioritering van Performance Max Campagnes en hoe je jouw huidige campagnes beheert
  • Best practices voor het maken van Performance Max Campagnes
    (vergeleken met Smart Shopping campagnes)
  • Beste campagnestructuur voor Performance Max Campagnes (PMC’s)

Samenwerkingsovereenkomst

Partijen: AdBrains, en Klant

Ik huur AdBrains gevestigd aan Scheepmakershaven 2, 3261 KN in Oud-Beijerland in, volgens de voorwaarden in deze samenwerkings overeenkomst.

1.0 Services

Afspraken

Adbrains is specialist op het gebied van Google Ads Automation. Op basis van de door jou aangeleverde informatie maakt Adbrains een nieuw Google advertentie account, dat tevens door een vaste accountmanager van AdBrains wordt beheerd. Je hebt te allen tijde toegang tot dit advertentie account. Ten tijde van onze samenwerking heb je ‘alleen lezen’ toegang tot het account. Dit om te voorkomen dat er ongewenste wijzigingen worden doorgevoerd, waardoor mogelijk het algoritme en daarmee de prestaties sterk kunnen worden benadeeld. Iedere week, maand en kwartaal ontvang je een rapport dat betrekking heeft op de prestaties en vorderingen van je account.

AdBrains werkt niet met langdurige contracten. Dat houd in dat je 3 maanden na aanvang van onze samenwerking deze samenwerking maandelijks kunt opzeggen. De 3 maanden aanvangsperiode is nodig om voldoende data te kunnen genereren om ook daadwerkelijk de gewenste resultaten te kunnen behalen, en jou zo een zo goed mogelijk beeld te geven van onze werkzaamheden en de meerwaarde van AdBrains.

Fouten

We doen er alles aan om fouten te voorkomen. We kunnen echter niet garanderen dat dit nooit zal voorkomen omdat de algoritmes van Google constant veranderen. AdBrains kan daarom geen aansprakelijkheid aanvaarden voor schade, inclusief gederfde winst, gemiste besparingen, gemiste leads of andere incidentele, gevolg schade, ook niet als je ons hiervan op de hoogte hebt gesteld. Wat we je wel garanderen is dat we er alles aan doen om dit te voorkomen.

2.0 Wederzijdse samenwerking

We komen overeen dat wij onze uiterste best doen om aan jouw verwachtingen volgens de door jou verstrekte informatie te voldoen. Je stemt ermee in ons hierbij te helpen door ons de benodigde informatie over je website en/of markt ter beschikking te stellen en met ons samen te werken om het werk te versnellen.

3.0 Betalingsvoorwaarden

AdBrains werkt met een automatische incasso machtiging. De eerste keer dat je ons betaald kan je kiezen voor iDeal of Creditcard. Hiermee geeft je ook de expleciete toestemming om telkens na 30 dagen dit bedrag opnieuw te incasseren. AdBrains behoud zich het recht voor de werkzaamheden te staken totdat de betaling is ontvangen.

Storneringen

Het betaalde maandbedrag is niet achteraf te storneren. Dit komt omdat wij jouw advertentie budget betalen aan Google, waardoor deze kosten voor jouw bedrijf al door ons zijn gemaakt. Door deze samenwerking te activeren ga je akkoord met deze voorwaarde. Je erkent tevens dat jij te aller tijde verantwoordelijk bent voor de kosten die wij hebben gemaakt m.b.t. jouw account indien dit overhoopt toch gebeurt.

4.0 Verantwoordelijkheden

4.1 AdBrains verantwoordelijkheid

In al onze werkzaamheden houden wij ons aan de regels die Google stelt aan een Google Partner.

4.2 Jouw verantwoordelijkheid

Je garandeert dat alle elementen van tekst, afbeeldingen, video’s of andere illustraties die je ons tijdens onze samenwerking verstrekt jouw eigendom zijn, of dat je toestemming hebt om ze te gebruiken.

4.3 Verantwoordelijkheid van de klant t.b.v. nauwkeurigheid

Je bent verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van informatie over jouw producten en/of diensten die je ons verstrekt in verband met de uitvoering van deze samenwerking.

5.0 Vertrouwelijkheid

AdBrains erkent zijn verantwoordelijkheid, zowel tijdens als na de samenwerking, om alle redelijke inspanningen te doen om de vertrouwelijkheid te bewaren van alle eigendomsrechten of vertrouwelijke informatie of gegevens ontwikkeld door AdBrains namens jouw bedrijf of bekendgemaakt door jouw bedrijf tot AdBrains.

6.0 Termijn en beëindiging

6.1 Termijn van samenwerking en kennisgeving van beëindiging

Deze samenwerking wordt van kracht op de datum van de eerste betaling en wordt voortgezet tot minimaal 3 maanden na deze datum. Na deze termijn is deze overeenkomst maandelijks opzegbaar.

6.2 Ontbinding

Elk van beide partijen kan de samenwerking zonder gerechtelijke tussenkomst en zonder de inachtneming van een opzegtermijn middels een schriftelijke verklaring ontbinden:

  1. bij een tekortgeschoten in de nakoming van een verplichting op grond van deze Overeenkomst nadat de benadeelde Partij de tekortschietende Partij een ingebrekestelling heeft gestuurd waarin de tekortkomende Partij een redelijke termijn wordt geboden om alsnog haar verplichting na te komen en de tekortkomende Partij aan deze ingebrekestelling geen gehoor heeft gegeven. Een ingebrekestelling kan achterwege blijven indien nakoming blijvend onmogelijk is;

  1. indien:
    a) de andere Partij in staat van faillissement is verklaard; dan wel;
    b) aan de andere Partij, al dan niet voorlopig, surseance van betaling is verleend; dan wel;
    c) aan de andere Partij schuldsanering overeenkomstig de Wet schuldsanering natuurlijke personen (“WSNP”) is verleend; dan wel;
    d) aan de andere Partij anderszins geheel of gedeeltelijk het vrije beheer of de vrije beschikking over haar vermogen heeft verloren, een en ander ongeacht of die toestand onherroepelijk is;
    e) de andere Partij niet meer beschikt over de vereiste beroepskwalificaties beschikt.

7.0 Ads account

Bij aanvang van deze samenwerking maakt AdBrains een nieuw Google Ads account aan. Jouw huidige Google Ads campagne word gepauzeerd en tijdens onze samenwerking niet gebruikt. Het is mogelijk om bestaande advertentie teksten en/of zoekwoorden te gebruiken in de nieuwe campagnes.

Na beeindiging van deze samenwerking zullen we het nieuw door ons gemaakte advertentie account loskoppelen en verwijderen, zodat je desgewenst jouw betaande advertentie campagne weer kunt activeren.

8.0 Algemene bepalingen

8.1 Bevoegde rechter en toepasselijk recht

Beide partijen zullen zich inspannen alle geschillen met betrekking tot de tenuitvoerlegging van deze samenwerking in der minne te schikken.
Wijzigingen op deze samenwerking zullen alleen geldig zijn en alleen van kracht worden indien deze schriftelijk of via de e-mail zijn overeengekomen.
Partijen zullen instemmen met wijzigingen op deze Overeenkomst indien die noodzakelijk blijken te zijn door relevante wet- en regelgeving.

Alle geschillen waartoe deze samenwerking aanleiding zou kunnen geven, met name inzake geldigheid, interpretatie, uitvoering of ontbinding, zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waar AdBrains gevestigd is.

Deze Overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht. Op deze overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van toepassing, die in te lezen zijn op de website van AdBrains.

8.2 Verklaringen en garanties

Door deze samenwerking te activeren garanderen wij gezamelijk dat elk van ons de volledige bevoegdheid heeft om deze samenwerking aan te gaan en alle verplichtingen te vervullen zonder de wettelijke of billijke rechten van een derde partij te schenden.