Veel bedrijven zijn zo op zoek naar ranking in Google dat ze te ver gaan. Ze gebruiken agressieve SEO technieken die uiteindelijk tegen hen werken en hun website steeds verder naar beneden duwen in de rankings…
In dit artikel begeleiden we je bij 4 “spammy seo” fouten om ervoor te zorgen dat je niet verdwijnt uit Google.
Spammy SEO fouten om te vermijden:
1. Keywords in Paginatitels Proppen
Google kijkt naar de titel van elke pagina en het vertelt Google waar je pagina over gaat. Je titels hebben een grote invloed op hoe je pagina’s zullen ranken in Google.
Vanwege het belang dat Google hecht aan titels, proberen veel mensen hun keywords repetitief in de titel te forceren. We zien deze fout heel vaak wanneer wanneer wij websites bekijken.
Het is belangrijk om je keyword in de titel op te nemen, maar als je je keywords veel herhaalt of onnatuurlijk veel verschillende variaties gebruikt, kan dat je zoekmachine ranking zelfs schaden omdat Google dit als manipulatief ziet.
2. Keywords Forceren in Je Webpagina Tekst
De tweede over-optimalisatie tactiek die ik constant zie, is het forceren van keywords in de daadwerkelijke webpagina tekst.
Als je keywords in je tekst forceert, zullen je websitebezoekers onnatuurlijke zinnen en willekeurige keywords in de inhoud lezen. Dit ziet er echt spammy uit en kan tegenstrijdig zijn met je uiteindelijke marketingdoelen.
3. Bijna-Duplicaat Pagina’s Creëren puur voor SEO
Het creëren van bijna-duplicaat pagina’s werkte vroeger oké, maar niet meer vandaag de dag. In plaats van het creëren van bijna-duplicaat pagina’s voor verschillende synoniemen, moet je je keywords groeperen in onderwerpen en de beste pagina maken die je kunt voor elk onderwerp.
4. Over-Geoptimaliseerde Anchor Tekst
Wanneer het gaat om SEO, moet je de autoriteit van je website opbouwen. Een belangrijke factor in de autoriteit van je website is de hoeveelheid en kwaliteit van links van andere websites die naar jouw website linken.
Als je links naar je website wilt, is het verleidelijk om identieke of zeer vergelijkbare anchor teksten te gebruiken. Maar dat kan op de lange termijn meer kwaad dan goed doen.
Als je deze 4 fouten vermijdt, blijf je aan de goede kant van Google en bescherm je je rankings op de lange termijn.