

Veel gestelde vragen
Heb je vragen over adbrains, onze werkwijze of betalingen? De meeste vragen zijn al eerder gesteld en staan hieronder. Staat je vraag er niet bij, stel hem dan alsnog via het contactformulier. We staan altijd voor je klaar.
Algemeen
Hoe werkt de Adbrains service?
Bij Adbrains werken uitsluitend Google gecertificeerde marketing specialisten. Jouw Google campagnes word vanaf aanvang door een vaste accountmanager met zijn/haar team gemaakt en beheerd. Zij zorgen ervoor dat de campagnes geautomatiseerd werken, wekelijks geoptimaliseerd worden en sturen bij waar nodig.
Met deze werkwijze behalen wij voor ALLE klanten het allerbeste resultaat.
Werkt Google automation voor alle bedrijven?
Jazeker! Het Google advertentie platform ( Google Ads) is vandaag de dag zo geavanceerd dat het beter weet wie je doelgroep is, waar zich die bevind, en wie het beste converteert, dan dat wij zouden kunnen bedenken.
Wel moet je Google Ads hiervoor goed inrichten en ‘managen’ om de beste resultaten te bereiken. Dat is precies waar wij goed in zijn.
Hoelang duurt het voordat ik resultaten zie?
Zodra je campagnes aan staan zie je direct resultaat. Dit kunnen meer bezoekers zijn en zelf al aanvragen of telefonische contacten, of sales voor e-commerce sites.
Wel moet het systeem zich inleren, wat gedurende de eerste 90 dagen plaatsvindt. Naarmate de campagnes langer draaien zal je steeds beter resultaat gaan zien.
Hoe lang duurt het voordat een acount live gaat na aanmelding?
Nadat je jezelf hebt aangemeld word er informatie over jouw bedrijf gevraagd.
Zodra deze informatie bij ons beschikbaar is zal jouw persoonlijke accountmanager met zijn/haar team de bouw van de campagne inplannen. Normaal gesproken gebeurt dat nog dezelfde week.
Voordat de campagnes live gaan nemen we contact met je op om e.e.a. even door te nemen.
Normaal gesproken gaat de campagne in de 2de week na aanmelding live en gaan we de eerste resultaten zien.
Kan ik jullie bereiken met vragen?
Jazeker! Je kunt natuurlijk altijd met het algemene nummer bellen of via het contact forumulier een mail sturen.
Als je een accountmanager hebt toegewezen gekregen, kan je ook direct met hem communiceren door in te loggen en op zijn/haar foto of naam te klikken.
Werk dit met iedere website?
Uiteraard! Het systeem houd de statistieken van je website bij via Google Anlytics 4. Dit is de nieuwste versie van Google analytics en maakt gebruik van heel veel verschillende signalen waardoor we de automation kunnen toepassen.
Het maakt niet uit waarmee jouw website is gebouwd. Het enige dat we nodig hebben is de Google Tag Manager (GTM) op jouw website.
Geen paniek, we regelen alles voor je 😉
Moet ik zelf nog iets doen?
Voor wat betreft je Google Ads hoef je zelf niets te doen, wij zorgen ervoor dat alles werkt, en blijft werken.
Daarnaast hebben we iedere maand contact om de voortgang te bespreken.
Betalen
Aan wie betaal ik mijn Google klik kosten?
Het budget dat we nodig hebben voor je Google Klik kosten worden rechtstreeks aan Google betaalt.
Je betaalt aan ons uitsluitend je abonnementskosten voor onze service.
Hoe betaal ik voor de Adbrains diensten?
Adbrains werkt op basis van een maand abonnement. Je zit hier natuurlijk niet aan vast. Na de eerste 3 maanden (90 dagen) kan je het abonnement 24/7 opzeggen. Dat betekent dat we na de lopende periode niet meer opnieuw zullen incasseren. Uiteraard stopt de dienstverlening dan ook.
Wat als mijn abonnement incasso word geweigerd?
Onze incasso betalingen worden door Mollie verzorgd. Zodra een betaling niet heeft kunnen plaatsvinden krijgen wij daarvan een melding. Als dit gebeurt nemen we direct contact je op.
Werkwijze
Hoe werkt een abonnement?
Door de reken-tool te gebruiken op onze website kan je uitrekenen wat de maandelijkse kosten zullen zijn inclusief je Google advertentie budget.
De eerste keer betaal je het abonnement via iDeal of creditcard. Daarna word telkens na 30 dagen het abonnement opnieuw geincasseerd.
Zit ik vast aan een abonnement?
Nee, we houden er niet van om ergens aan vast te zitten. Wel is het zo dat het systeem zich moet inleren om tot bepaalde prestaties te komen. Om je te laten ervaren wat adbrains voor je kan betekenen hebben we 90 dagen nodig. Gedurende de eerste 90 dagen is het abonnement daarom niet opzegbaar, daarna is het mogelijk om maandelijks op te zeggen.
Opzeggen is heel eenvoudig: in je account druk je op de knop annuleren. Meer niet. Het abonnement stop dan aan het einde van de periode waarin je opzegd.
Gebruiken jullie mijn bestaande Google Ads account?
Nee. En dat doen we om 2 redenen.
- We willen geen aanpassingen doen in je bestaande account want als je het abonnement wilt annuleren dan kan je direct verder met je eigen account zoals het was.
- Het algoritme heeft ongeveer 90 dagen nodig om zich in te leren. Het is beter om een volledig nieuw Google Ads account daarvoor te maken dan aanpassingen te moeten maken in bestaande accounts.
Heb ik toegang tot het nieuwe Google Ads account?
Natuurlijk! Als Google Ads partner werkt adbrains 100% transparant en alles is in te zien in het account dat wij voor je aanmaken.
Je ontvangt daarom ‘lezen’ toegang tot het nieuwe Google Ads account.
De reden dat je ‘lezen’ toegang krijgt is omdat we natuurlijk het algoritme niet willen verstoren met ongewenste aanpassingen. Met ‘lezen’ toegang kan je wel alles inzien natuurlijk.
Koppelen jullie alles aan mijn bestaande Google Analytics gegevens?
Dan kan zeker! Maar dan moet je wel de nieuwe GA4 (Google Analytics 4) geactiveerd hebben. Dit is noodzakelijk omdat dit een nieuwe manier van meten is, waardoor het algoritme beter kan leren wie je potentiële klanten zijn. De oude Google Analytics stop overigens ook op 1 july 2023.
Heb je geen GA4, dan maken wij deze uiteraard voor je aan, en ook hier heb je toegang tot alle data.
Moet ik nog iets doen op mijn website?
Het enige dat je eventueel moet doen is de nieuwe GTM (Google Tag Manager) container code koppelen. Geen paniek! Als je niet weet wat dat is helpen we je, het is echt heel eenvoudig.
Waarom heb ik Call tracking nodig om telefonisch aanvragen te kunnen meten?
Google heeft niet in ieder land een oplossing hiervoor beschikbaar. Zo kan je in België wel via Google meten, maar in Nederland niet. Dit heeft te maken met de AVG wetgeving. De oplossing is via Qooqie telefonisch aanvragen meten.
Als partner van AdCalls hebben wij speciale prijsafspraken waardoor wij dit goedkoper kunnen inzetten dan zelf een account op adcalls aanmaken 😉
Ontvang ik rapporten m.b.t. de prestaties?
Jazeker!
Wekelijks ontvang je een weekrapport met daarin de belangrijkste data t.o.v. de vorige week.
Maandelijks ontvang je een maandrapport met daarin de belangrijkste data t.o.v. de vorige maand.
Overigens ontvang je ook ieder kwartaal een rapport met daarin de data t.o.v. het vorige kwartaal.


Wij helpen bedrijven sneller en groter te groeien

Google gecertificeerd
Alle marketeers bij AdBrains hebben de examens bij Google behaald.

Doelgroep gericht
We maken doelgroepen met behulp van de data van Google

Ervaar het verschil
Laat onze marketeers je campagnes runnen en zie het verschil
Wil je wat leren over Google Ads & online adverteren? Lees dan onze blogs.
Liever een van onze marketing experts spreken?
Wil je meer weten of heb je vragen over onze werkwijze of mogelijkheden?
- Google gecertificeerde marketing experts
- +15 jaar ervaring
- Officieel Google Partner