logo adbrains
veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Heb je vragen over adbrains, onze werkwijze of betalingen? De meeste vragen zijn al eerder gesteld en staan hieronder. Staat je vraag er niet bij, stel hem dan alsnog via het contactformulier. We staan altijd voor je klaar.

Algemeen

Bij Adbrains werken uitsluitend Google gecertificeerde marketing specialisten. Jouw Google campagnes wordt vanaf aanvang door een vaste accountmanager met zijn/haar team gemaakt en beheerd. Zij zorgen ervoor dat de campagnes geautomatiseerd werken, wekelijks geoptimaliseerd worden en sturen we bij waar nodig.

Met deze werkwijze behalen wij voor ALLE klanten het allerbeste resultaat.

Jazeker! Het Google advertentie platform ( Google Ads) is vandaag de dag zo geavanceerd dat het beter weet wie je doelgroep is, waar zich die bevindt, en wie het beste converteert, dan dat wij zouden kunnen bedenken.

Wel moet je Google Ads hiervoor goed inrichten en ‘managen’ om de beste resultaten te bereiken. Dat is precies waar wij expert in zijn.

Zodra je campagnes aan staan zie je direct resultaat. Dit kunnen meer bezoekers zijn en zelf al aanvragen of telefonische contacten, of sales voor e-commerce sites. 

Wel moet het systeem zich inleren, wat gedurende de eerste 90 dagen plaatsvindt. Naarmate de campagnes langer draaien zal je steeds beter resultaat gaan zien. 

Nadat je jezelf hebt aangemeld wordt er informatie over jouw bedrijf gevraagd via het intakeformulier. Zodra deze informatie bij ons beschikbaar is zal jouw persoonlijke accountmanager met zijn/haar team de bouw van de campagne inplannen. Normaal gesproken gebeurt dat nog dezelfde week. Voordat de campagnes live gaan, nemen we contact met je op om e.e.a. door te nemen. Normaal gesproken gaat de campagne in de tweede week na aanmelding live en gaan we de eerste resultaten zien.

Jazeker! Je kunt natuurlijk altijd met het algemene nummer bellen of via het contact forumulier een mail sturen.

Als je een accountmanager hebt toegewezen gekregen, kan je ook direct met hem communiceren door in te loggen en op zijn/haar foto of naam te klikken.

Uiteraard! Het systeem houdt de statistieken van je website bij via Google Analytics 4. Dit is de nieuwste versie van Google analytics en maakt gebruik van heel veel verschillende signalen waardoor we de automation kunnen toepassen. Het maakt niet uit waarmee jouw website is gebouwd. Het enige dat we nodig hebben is de Google Tag Manager (GTM) op jouw website. 

Geen paniek, we regelen alles voor je.

Voor wat betreft je Google Ads hoef je zelf niets te doen, wij zorgen ervoor dat alles werkt, en blijft werken.

Daarnaast hebben we iedere maand contact om de voortgang te bespreken.

Betalen

Het budget dat we nodig hebben voor je Google Klik kosten worden rechtstreeks aan Google betaald. Je betaalt aan ons uitsluitend je abonnementskosten voor onze service.

Adbrains werkt op basis van een maand abonnement. Je zit hier natuurlijk niet aan vast. Na de eerste 3 maanden (90 dagen) kan je het abonnement 24/7 opzeggen. Dat betekent dat we na de lopende periode niet meer opnieuw zullen incasseren. Uiteraard stopt de dienstverlening dan ook.

Onze incasso betalingen worden door Mollie verzorgd. Zodra een betaling niet heeft kunnen plaatsvinden krijgen wij daarvan een melding. Als dit gebeurt, nemen we direct contact met je op.

Werkwijze

Je kunt het abonnement zelf activeren door op onze site via iDeal of Creditcard het abonnement te betalen. Daarna wordt telkens na 30 dagen het abonnement opnieuw geïncasseerd.

 

Nee, we houden er niet van om ergens aan vast te zitten. Wel is het zo dat het systeem zich moet inleren om tot bepaalde prestaties te komen. Om je te laten ervaren wat adbrains voor je kan betekenen hebben we 90 dagen nodig. Gedurende de eerste 90 dagen is het abonnement daarom niet opzegbaar, daarna is het mogelijk om maandelijks op te zeggen.

Opzeggen is heel eenvoudig: in je account druk je op de knop annuleren. Meer niet. Het abonnement stop dan aan het einde van de periode waarin je opzegd.

Jazeker! We bouwen de nieuwe campagnes in jouw bestaande Google Ads account. Zodra deze klaar zijn worden jouw eigen campagnes gepauzeerd, en de nieuwe campagnes geactiveerd.

Natuurlijk! Als Google Ads partner werkt adbrains 100% transparant en alles is in te zien in jouw account. Je hebt met ‘lezen’ toegang tot informatie. De reden dat je ‘lezen’ toegang krijgt is omdat we natuurlijk het algoritme niet willen verstoren met ongewenste aanpassingen. 

Zeker! Maar dan moet je wel de nieuwe GA4 (Google Analytics 4) geactiveerd hebben. Dit is noodzakelijk omdat dit een nieuwe manier van meten is, waardoor het algoritme beter kan leren wie je potentiële klanten zijn. De oude Google Analytics is overigens gestopt per 1 july 2023.

Heb je geen GA4, dan maken wij deze uiteraard voor je aan, en ook hier heb je toegang tot alle data.

Het enige dat je eventueel moet doen is een GTM (Google Tag Manager) container code koppelen. Geen paniek! Als je niet weet wat dat is helpen we je, het is echt heel eenvoudig.

Google heeft niet in ieder land een oplossing hiervoor beschikbaar. Zo kan je in België wel via Google meten, maar in Nederland niet. Dit heeft te maken met de AVG wetgeving. De oplossing is door Calltracking telefonisch aanvragen meten. Dit verzorgen wij volledig en in inbegrepen in je abonnement.

Jazeker! Je hebt realtime toegang tot de rapportage via je account op onze site. Daarnaast ontvang je maandelijks een rapport met alle ins & outs.

veel gestelde vragen
veel gestelde vragen

Wij helpen bedrijven sneller en groter te groeien

Google gecertificeerd

Alle specialisten bij Adbrains zijn Google Certified en expert in hun vak

Doelgroep gericht

Automatische doelgroep targeting. Laat AI bepalen wie jouw meest ideale klant is

47_Machine Learning

Slimme Campagnes

Met Machine Learning & AI gestuurde campagnes zelfs 10 x betere resultaten

Of stuur een email

Liever een Google AI expert spreken?

Wil je meer weten of heb je vragen over onze werkwijze of mogelijkheden?