Inhoud
Start met werken volgens het Google “See, Think, Do, Care” model en behaal je doelen!
Met het See, Think, Do, Care model van Google je doelen behalen!
Het Google See,Think,Do,Care model is onmisbaar in je online marketing strategie. Met dit model bereik je de doelgroep gedurende de gehele customer journey. Het is belangrijk dat je de klant in iedere fase van zijn online journey bereikt, met verschillende aansluitende berichten en/of advertenties. Door KPI’s te koppelen aan de verschillende fases is het mogelijk om de waarde van de potentiële klant te bepalen.

Hoe werkt jouw customer journey?
Ben je voldoende zichtbaar? Heb je genoeg bereik? Gebruik je verschillende kanalen die op elkaar aansluiten?
Nee?, dan is het hoog tijd om daaraan te werken!
SEE fase
- In deze fase richten we ons voornamelijk op het eerste contact moment, en zetten we in op een brede doelgroep. We gebruiken hier het Google Search netwerk, Google Display netwerk (GDN) en eventueel Bing Search, Facebook (incl. Instagram) & Linkedin voor.
- In deze fase willen we voornamelijk naamsbekendheid opbouwen.
- Als KPI is het belangrijk dat we een zo groot mogelijk ‘bereik’ behalen. In de meeste gevallen zullen we hiervoor “audience targeting” toepassen.
THINK fase
- In deze fase willen we de doelgroep die ons merk/bedrijf inmiddels kennen. We doen dit meestal door ‘remarketing’ in te zetten. Ook willen we graag contact leggen met de klant door bv een nieuwsbrief aanmelding of een doelgericht product (dienst) aanbod te doen.
- In deze fase willen we een band met deze toekomstige klant opbouwen.
- Als KPI kijken we o.a. naar branded searches en terugkerende klanten.
DO fase
- In deze fase richten we ons op conversie. We hebben inmiddels de potentiële klant meerdere keren bereikt met onze berichten en/of advertenties. Deze doelgroep gebruikt in deze fase ook vaak andere zoektermen zoals ‘kopen’, ‘leveren’, ‘op voorraad’.
- We willen graag onze dienst of product aan deze klant verkopen.
- Als KPI kijken we natuurlijk naar conversie en/of omzet.
CARE fase
- In deze fase willen we de klant graag aan ons binden. We vragen de klant via email of hij/zij tevreden is, en of ze bereid zijn om een klant beoordeling te geven. Uiteraard gaan we onze nieuwe klant niet onnodig lastigvallen, maar doen gerichte aanbiedingen bv via email.
- In deze fase willen we graag een relatie opbouwen met onze klant zodat deze een ‘vaste klant’ word en zo kunnen sturen op LTV.
- Als KPI kijken we naar ‘returning visitors’.