Hagakure Google Ads Zoekstructuur

Met recente wijzigingen in zoekwoordtypen, minder zichtbaarheid van zoektermen en de steeds groeiende ontwikkeling van automatisering, is het tijd om te heroverwegen hoe we zoekaccounts structureren met behulp van deHagakure Google Ads zoekstructuur.

In deze blog bekijken we deze zoekstructuur om te beoordelen of het de moeite waard is om deze in je huidige PPC (Pay Per Click) strategie op te nemen.

Wat is de Hagakure methode?

Hagakure is een gids voor het vereenvoudigen van jouw Google Ads-account met een nieuwe zoekstructuur die wordt ondersteund door automatiseringsfuncties zoals biedstrategieën en dynamische zoekadvertenties (DSA’s) .

De Hagakure Google Ads methode is bedoeld om campagnes te vereenvoudigen om de beschikbare gegevens te maximaliseren om het beste te halen uit de steeds geavanceerdere automatiseringsfuncties die beschikbaar zijn voor adverteerders om de resultaten te maximaliseren.

Hagakure bestaat uit DSA’s (Dynamic Search Ads) en brede zoekwoorden in combinatie met automatisch bieden en advertentie-aanpassers.

Campagnes hebben brede categorie thema’s en advertentiegroepen zijn gestructureerd op URL’s in plaats van op zoekwoordgroepen met de aanbeveling dat de URL minstens 3000 vertoningen per week heeft .

Dit is om ervoor te zorgen dat de biedstrategie voldoende gegevens heeft om mee te optimaliseren.

Als marketeer moet je prioriteit geven aan het type breed zoeken om de minimale vertoningsdrempel te bereiken. Je splitst advertentiegroepen of campagnes niet langer op zoektype op. als onderdeel van de nieuwe uitrol van het zoektype beweert Google dat de zoekterm eerst automatisch overeenkomt met het exacte zoekwoord, enzovoort.

DSA-advertentiegroepen vangen vervolgens het resterende verkeer op waarvan de URL onder de drempel valt.

Voordelen van de Hagakure structuur

  • Accountmanagers kunnen hun inspanningen richten op de bredere strategie, volwassenheid en groei, aangezien de structuur tijd bespaart op taken zoals het schrijven van advertenties, het genereren van zoekwoorden en het optimaliseren van biedingen.
  • De Hagakure Google Ads methode zorgt voor snellere campagneopbouw, wat betekent dat u uw activiteit snel kunt schalen en ervoor kunt zorgen dat u snel kunt reageren op marktveranderingen.
  • De vereenvoudiging van de rekening maakt rapportage en data-analyse minder complex. Door het grotere gegevensvolume kunnen algoritmen sneller leren en kunnen testresultaten sneller statistische significantie bereiken.
  • Het kan gebruikers ervaringen verbeteren, aangezien DSA’s mensen naar de meest relevante bestemmingspagina leiden op basis van hun zoekopdracht, wat kan helpen bij het verbeteren van customer value rate.
  • Wijzigingen in het zoekwoordtype bieden de mogelijkheid om iets nieuws te proberen voor veel adverteerders die hier voorheen op vertrouwden als onderdeel van hun structuur.
  • Automatisering zal de toekomst van betaald zoeken vormgeven, dus het gebruik van de steeds betere functies zorgt voor een toekomstbestendige structuur.

Best practices Hagakure Google Ads

Hieronder een aantal tips om te zorgen voor de beste werkwijze bij het opzetten van jouw Hagakure Google Ads structuur:

  • Zorg voor 3 DSA-advertenties per DSA-advertentiegroep en 2 ETA’s en 1 RSA in elke standaard-advertentiegroep
  • Gebruik advertentie-aanpassers en IF-functies om advertentietekst op maat te maken
  • Elke advertentiegroep (URL) moet minimaal 3000 vertoningen per week hebben
  • Overlay Google-doelgroeplijsten
  • Kies voor data-gedreven attributie

3 dingen om te overwegen voordat je de Hagakure Google Ads adopteert

  1. Het gebruik van DSA’s betekent dat de URL’s handmatig moeten worden vernieuwd om ervoor te zorgen dat elke pagina die onder de drempel van 3000 vertoningen valt, wordt opgenomen / als er nieuwe producten of pagina’s aan de site worden toegevoegd.
  2. DSA’s werken het beste als je een goede SEO hebt, omdat de dynamische koppen vaak uit de metatags in de html worden gehaald. Het is nu mogelijk om te zien welke kop voor de zoekterm is weergegeven, dus houd dit rapport in de gaten om ervoor te zorgen dat de juiste advertenties worden weergegeven.
  3. Deze structuur zal enige tijd in beslag nemen om te leren en te optimaliseren, dus een periode van schommelingen in de prestaties kan je verwachten.

Wat wij van de Hagakure methode vinden?

De Hagakure methode heeft het potentieel om geweldige resultaten te behalen.

Met recente wijzigingen in de zoektypen van Google-zoekwoorden hebben we brede zoekwoorden getest. In een van onze klantaccounts gebruiken we brede zoekwoorden in combinatie met een doel-CPA-biedstrategie om 92% van de conversies te genereren tegen een 10% lagere CPA dan andere zoektypen .

Updates voor DSA’s, zoals de mogelijkheid om de dynamische koppen te bekijken die zijn weergegeven bij de zoektermen, helpen adverteerders het vertrouwen in hun automatiseringsmogelijkheden te vergroten.

Uit wat we hebben gevonden bij het gebruik van productpagina-URL’s, doet machine learning goed werk bij het dynamisch genereren van de kop en het leiden van gebruikers naar de beste URL.

FAQ

De Hagakure structuur methode is een gids voor het vereenvoudigen van je Google Ads-account met een nieuwe zoekstructuur die wordt ondersteund door automatiseringsfuncties zoals biedstrategieën en dynamische zoekadvertenties (DSA’s) .

Om de beste Hagakure structuur te verkijgen moet je een nieuwe methode toepassen om je campagnes te structureren en te optimaliseren, de Hagakure structuur. Zo kan je optimaal gebruik maken van machine-learning, automatische biedstrategieën en dynamische zoekadvertenties.

Peter
Peter

Peter is een Senior Online Marketing specialist met ruim 15 jaar ervaring in SEO, SEA, Linkbuilding en Social Media.

Deel dit blogartikel: