Hagakure Google Ads Zoekstructuur

Hagakure Google Ads Zoekstructuur

Official
Google Partner

Met recente wijzigingen in zoekwoordtypen, minder zichtbaarheid van zoektermen en de steeds groeiende ontwikkeling van automatisering, is het tijd om te heroverwegen hoe we zoekaccounts structureren met behulp van de Hagakure Google Ads zoekstructuur.

In deze blog bekijken we deze zoekstructuur om te beoordelen of het de moeite waard is om deze in je huidige PPC (Pay Per Click) strategie op te nemen.

Wat is de Hagakure methode?

Hagakure is een gids voor het vereenvoudigen van jouw Google Ads-account met een nieuwe zoekstructuur die wordt ondersteund door automatiseringsfuncties zoals biedstrategieën en dynamische zoekadvertenties (DSA’s) .

De Hagakure Google Ads methode is bedoeld om campagnes te vereenvoudigen om de beschikbare gegevens te maximaliseren om het beste te halen uit de steeds geavanceerdere automatiseringsfuncties die beschikbaar zijn voor adverteerders om de resultaten te maximaliseren.

Hagakure bestaat uit DSA’s (Dynamic Search Ads) en brede zoekwoorden in combinatie met automatisch bieden en advertentie-aanpassers.

Campagnes hebben brede categorie thema’s en advertentiegroepen zijn gestructureerd op URL’s in plaats van op zoekwoordgroepen met de aanbeveling dat de URL minstens 3000 vertoningen per week heeft .

Dit is om ervoor te zorgen dat de biedstrategie voldoende gegevens heeft om mee te optimaliseren.

Als marketeer moet je prioriteit geven aan het type breed zoeken om de minimale vertoningsdrempel te bereiken. Je splitst advertentiegroepen of campagnes niet langer op zoektype op. als onderdeel van de nieuwe uitrol van het zoektype beweert Google dat de zoekterm eerst automatisch overeenkomt met het exacte zoekwoord, enzovoort.

DSA-advertentiegroepen vangen vervolgens het resterende verkeer op waarvan de URL onder de drempel valt.

Voordelen van de Hagakure structuur

  • Accountmanagers kunnen hun inspanningen richten op de bredere strategie, volwassenheid en groei, aangezien de structuur tijd bespaart op taken zoals het schrijven van advertenties, het genereren van zoekwoorden en het optimaliseren van biedingen.
  • De Hagakure Google Ads methode zorgt voor snellere campagneopbouw, wat betekent dat u uw activiteit snel kunt schalen en ervoor kunt zorgen dat u snel kunt reageren op marktveranderingen.
  • De vereenvoudiging van de rekening maakt rapportage en data-analyse minder complex. Door het grotere gegevensvolume kunnen algoritmen sneller leren en kunnen testresultaten sneller statistische significantie bereiken.
  • Het kan gebruikers ervaringen verbeteren, aangezien DSA’s mensen naar de meest relevante bestemmingspagina leiden op basis van hun zoekopdracht, wat kan helpen bij het verbeteren van customer value rate.
  • Wijzigingen in het zoekwoordtype bieden de mogelijkheid om iets nieuws te proberen voor veel adverteerders die hier voorheen op vertrouwden als onderdeel van hun structuur.
  • Automatisering zal de toekomst van betaald zoeken vormgeven, dus het gebruik van de steeds betere functies zorgt voor een toekomstbestendige structuur.

Best practices Hagakure Google Ads

Hieronder een aantal tips om te zorgen voor de beste werkwijze bij het opzetten van jouw Hagakure Google Ads structuur:

  • Zorg voor 3 DSA-advertenties per DSA-advertentiegroep en 2 ETA’s en 1 RSA in elke standaard-advertentiegroep
  • Gebruik advertentie-aanpassers en IF-functies om advertentietekst op maat te maken
  • Elke advertentiegroep (URL) moet minimaal 3000 vertoningen per week hebben
  • Overlay Google-doelgroeplijsten
  • Kies voor data-gedreven attributie

3 dingen om te overwegen voordat je de Hagakure Google Ads adopteert

  1. Het gebruik van DSA’s betekent dat de URL’s handmatig moeten worden vernieuwd om ervoor te zorgen dat elke pagina die onder de drempel van 3000 vertoningen valt, wordt opgenomen / als er nieuwe producten of pagina’s aan de site worden toegevoegd.
  2. DSA’s werken het beste als je een goede SEO hebt, omdat de dynamische koppen vaak uit de metatags in de html worden gehaald. Het is nu mogelijk om te zien welke kop voor de zoekterm is weergegeven, dus houd dit rapport in de gaten om ervoor te zorgen dat de juiste advertenties worden weergegeven.
  3. Deze structuur zal enige tijd in beslag nemen om te leren en te optimaliseren, dus een periode van schommelingen in de prestaties kan je verwachten.

Wat wij van de Hagakure methode vinden?

De Hagakure methode heeft het potentieel om geweldige resultaten te behalen.

Met recente wijzigingen in de zoektypen van Google-zoekwoorden hebben we brede zoekwoorden getest. In een van onze klantaccounts gebruiken we brede zoekwoorden in combinatie met een doel-CPA-biedstrategie om 92% van de conversies te genereren tegen een 10% lagere CPA dan andere zoektypen .

Updates voor DSA’s, zoals de mogelijkheid om de dynamische koppen te bekijken die zijn weergegeven bij de zoektermen, helpen adverteerders het vertrouwen in hun automatiseringsmogelijkheden te vergroten.

Uit wat we hebben gevonden bij het gebruik van productpagina-URL’s, doet machine learning goed werk bij het dynamisch genereren van de kop en het leiden van gebruikers naar de beste URL.

FAQ

De Hagakure structuur methode is een gids voor het vereenvoudigen van je Google Ads-account met een nieuwe zoekstructuur die wordt ondersteund door automatiseringsfuncties zoals biedstrategieën en dynamische zoekadvertenties (DSA’s) .

Om de beste Hagakure structuur te verkijgen moet je een nieuwe methode toepassen om je campagnes te structureren en te optimaliseren, de Hagakure structuur. Zo kan je optimaal gebruik maken van machine-learning, automatische biedstrategieën en dynamische zoekadvertenties.

Weten wat onze experts voor jou kunnen betekenen?

Samen vinden we uit hoe en of wij een verschil kunnen maken. Neem vrijblijvend contact met ons op. We helpen je graag!

Wij helpen bedrijven sneller en groter te groeien

Google gecertificeerd

Alle marketeers bij Adbrains zijn Google certified.

Doelgroep gericht

We richten ons op doelgroepen met behulp van de data van Google.

Slimme Campagnes

Met machine learning & AI gestuurde campagnes de beste resultaten.

Vertrouwd door al meer dan 450 tevreden gebruikers

Van de lokale schilder tot aan e-commerce bedrijven. Je kunt vertrouwen op de marketing automation van Adbrains voor Google Ads.

0

+

Goolge ads campagnes
0

%

Toename in leads
0

%

Toename in sales
0

%

Besparing in kosten
wij laten jouw bedrijf groeien 5

Wij helpen je met de groei van jouw bedrijf

Door marketing automation in te zetten bereik je je doelgroep beter, heb je minder kosten en behaal je meer conversies dan ooit tevoren.

Samenwerkingsovereenkomst

Partijen: AdBrains, en Klant

Ik huur AdBrains gevestigd aan Scheepmakershaven 2, 3261 KN in Oud-Beijerland in, volgens de voorwaarden in deze samenwerkings overeenkomst.

1.0 Services

Afspraken

Adbrains is specialist op het gebied van Google Ads Automation. Op basis van de door jou aangeleverde informatie maakt Adbrains een nieuw Google advertentie account, dat tevens door een vaste accountmanager van AdBrains wordt beheerd. Je hebt te allen tijde toegang tot dit advertentie account. Ten tijde van onze samenwerking heb je ‘alleen lezen’ toegang tot het account. Dit om te voorkomen dat er ongewenste wijzigingen worden doorgevoerd, waardoor mogelijk het algoritme en daarmee de prestaties sterk kunnen worden benadeeld. Iedere week, maand en kwartaal ontvang je een rapport dat betrekking heeft op de prestaties en vorderingen van je account.

AdBrains werkt niet met langdurige contracten. Dat houd in dat je 3 maanden na aanvang van onze samenwerking deze samenwerking maandelijks kunt opzeggen. De 3 maanden aanvangsperiode is nodig om voldoende data te kunnen genereren om ook daadwerkelijk de gewenste resultaten te kunnen behalen, en jou zo een zo goed mogelijk beeld te geven van onze werkzaamheden en de meerwaarde van AdBrains.

Fouten

We doen er alles aan om fouten te voorkomen. We kunnen echter niet garanderen dat dit nooit zal voorkomen omdat de algoritmes van Google constant veranderen. AdBrains kan daarom geen aansprakelijkheid aanvaarden voor schade, inclusief gederfde winst, gemiste besparingen, gemiste leads of andere incidentele, gevolg schade, ook niet als je ons hiervan op de hoogte hebt gesteld. Wat we je wel garanderen is dat we er alles aan doen om dit te voorkomen.

2.0 Wederzijdse samenwerking

We komen overeen dat wij onze uiterste best doen om aan jouw verwachtingen volgens de door jou verstrekte informatie te voldoen. Je stemt ermee in ons hierbij te helpen door ons de benodigde informatie over je website en/of markt ter beschikking te stellen en met ons samen te werken om het werk te versnellen.

3.0 Betalingsvoorwaarden

AdBrains werkt met een automatische incasso machtiging. De eerste keer dat je ons betaald kan je kiezen voor iDeal of Creditcard. Hiermee geeft je ook de expleciete toestemming om telkens na 30 dagen dit bedrag opnieuw te incasseren. AdBrains behoud zich het recht voor de werkzaamheden te staken totdat de betaling is ontvangen.

Storneringen

Het betaalde maandbedrag is niet achteraf te storneren. Dit komt omdat wij jouw advertentie budget betalen aan Google, waardoor deze kosten voor jouw bedrijf al door ons zijn gemaakt. Door deze samenwerking te activeren ga je akkoord met deze voorwaarde. Je erkent tevens dat jij te aller tijde verantwoordelijk bent voor de kosten die wij hebben gemaakt m.b.t. jouw account indien dit overhoopt toch gebeurt.

4.0 Verantwoordelijkheden

4.1 AdBrains verantwoordelijkheid

In al onze werkzaamheden houden wij ons aan de regels die Google stelt aan een Google Partner.

4.2 Jouw verantwoordelijkheid

Je garandeert dat alle elementen van tekst, afbeeldingen, video’s of andere illustraties die je ons tijdens onze samenwerking verstrekt jouw eigendom zijn, of dat je toestemming hebt om ze te gebruiken.

4.3 Verantwoordelijkheid van de klant t.b.v. nauwkeurigheid

Je bent verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van informatie over jouw producten en/of diensten die je ons verstrekt in verband met de uitvoering van deze samenwerking.

5.0 Vertrouwelijkheid

AdBrains erkent zijn verantwoordelijkheid, zowel tijdens als na de samenwerking, om alle redelijke inspanningen te doen om de vertrouwelijkheid te bewaren van alle eigendomsrechten of vertrouwelijke informatie of gegevens ontwikkeld door AdBrains namens jouw bedrijf of bekendgemaakt door jouw bedrijf tot AdBrains.

6.0 Termijn en beëindiging

6.1 Termijn van samenwerking en kennisgeving van beëindiging

Deze samenwerking wordt van kracht op de datum van de eerste betaling en wordt voortgezet tot minimaal 3 maanden na deze datum. Na deze termijn is deze overeenkomst maandelijks opzegbaar.

6.2 Ontbinding

Elk van beide partijen kan de samenwerking zonder gerechtelijke tussenkomst en zonder de inachtneming van een opzegtermijn middels een schriftelijke verklaring ontbinden:

  1. bij een tekortgeschoten in de nakoming van een verplichting op grond van deze Overeenkomst nadat de benadeelde Partij de tekortschietende Partij een ingebrekestelling heeft gestuurd waarin de tekortkomende Partij een redelijke termijn wordt geboden om alsnog haar verplichting na te komen en de tekortkomende Partij aan deze ingebrekestelling geen gehoor heeft gegeven. Een ingebrekestelling kan achterwege blijven indien nakoming blijvend onmogelijk is;

  1. indien:
    a) de andere Partij in staat van faillissement is verklaard; dan wel;
    b) aan de andere Partij, al dan niet voorlopig, surseance van betaling is verleend; dan wel;
    c) aan de andere Partij schuldsanering overeenkomstig de Wet schuldsanering natuurlijke personen (“WSNP”) is verleend; dan wel;
    d) aan de andere Partij anderszins geheel of gedeeltelijk het vrije beheer of de vrije beschikking over haar vermogen heeft verloren, een en ander ongeacht of die toestand onherroepelijk is;
    e) de andere Partij niet meer beschikt over de vereiste beroepskwalificaties beschikt.

7.0 Ads account

Bij aanvang van deze samenwerking maakt AdBrains een nieuw Google Ads account aan. Jouw huidige Google Ads campagne word gepauzeerd en tijdens onze samenwerking niet gebruikt. Het is mogelijk om bestaande advertentie teksten en/of zoekwoorden te gebruiken in de nieuwe campagnes.

Na beeindiging van deze samenwerking zullen we het nieuw door ons gemaakte advertentie account loskoppelen en verwijderen, zodat je desgewenst jouw betaande advertentie campagne weer kunt activeren.

8.0 Algemene bepalingen

8.1 Bevoegde rechter en toepasselijk recht

Beide partijen zullen zich inspannen alle geschillen met betrekking tot de tenuitvoerlegging van deze samenwerking in der minne te schikken.
Wijzigingen op deze samenwerking zullen alleen geldig zijn en alleen van kracht worden indien deze schriftelijk of via de e-mail zijn overeengekomen.
Partijen zullen instemmen met wijzigingen op deze Overeenkomst indien die noodzakelijk blijken te zijn door relevante wet- en regelgeving.

Alle geschillen waartoe deze samenwerking aanleiding zou kunnen geven, met name inzake geldigheid, interpretatie, uitvoering of ontbinding, zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waar AdBrains gevestigd is.

Deze Overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht. Op deze overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van toepassing, die in te lezen zijn op de website van AdBrains.

8.2 Verklaringen en garanties

Door deze samenwerking te activeren garanderen wij gezamelijk dat elk van ons de volledige bevoegdheid heeft om deze samenwerking aan te gaan en alle verplichtingen te vervullen zonder de wettelijke of billijke rechten van een derde partij te schenden.