Hagakure Google Ads Zoekstructuur

Hagakure Google Ads Zoekstructuur

Met recente wijzigingen in zoekwoordtypen, minder zichtbaarheid van zoektermen en de steeds groeiende ontwikkeling van automatisering, is het tijd om te heroverwegen hoe we zoekaccounts structureren met behulp van de Hagakure Google Ads zoekstructuur.

In deze blog bekijken we deze zoekstructuur om te beoordelen of het de moeite waard is om deze in je huidige PPC (Pay Per Click) strategie op te nemen.

Wat is de Hagakure methode?

Hagakure is een gids voor het vereenvoudigen van jouw Google Ads-account met een nieuwe zoekstructuur die wordt ondersteund door automatiseringsfuncties zoals biedstrategieën en dynamische zoekadvertenties (DSA’s) .

De Hagakure Google Ads methode is bedoeld om campagnes te vereenvoudigen om de beschikbare gegevens te maximaliseren om het beste te halen uit de steeds geavanceerdere automatiseringsfuncties die beschikbaar zijn voor adverteerders om de resultaten te maximaliseren.

Hagakure bestaat uit DSA’s (Dynamic Search Ads) en brede zoekwoorden in combinatie met automatisch bieden en advertentie-aanpassers.

Campagnes hebben brede categorie thema’s en advertentiegroepen zijn gestructureerd op URL’s in plaats van op zoekwoordgroepen met de aanbeveling dat de URL minstens 3000 vertoningen per week heeft .

Dit is om ervoor te zorgen dat de biedstrategie voldoende gegevens heeft om mee te optimaliseren.

Als marketeer moet je prioriteit geven aan het type breed zoeken om de minimale vertoningsdrempel te bereiken. Je splitst advertentiegroepen of campagnes niet langer op zoektype op. als onderdeel van de nieuwe uitrol van het zoektype beweert Google dat de zoekterm eerst automatisch overeenkomt met het exacte zoekwoord, enzovoort.

DSA-advertentiegroepen vangen vervolgens het resterende verkeer op waarvan de URL onder de drempel valt.

Voordelen van de Hagakure structuur

Best practices Hagakure Google Ads

Hieronder een aantal tips om te zorgen voor de beste werkwijze bij het opzetten van jouw Hagakure Google Ads structuur:

3 dingen om te overwegen voordat je de Hagakure Google Ads adopteert

  1. Het gebruik van DSA’s betekent dat de URL’s handmatig moeten worden vernieuwd om ervoor te zorgen dat elke pagina die onder de drempel van 3000 vertoningen valt, wordt opgenomen / als er nieuwe producten of pagina’s aan de site worden toegevoegd.
  2. DSA’s werken het beste als je een goede SEO hebt, omdat de dynamische koppen vaak uit de metatags in de html worden gehaald. Het is nu mogelijk om te zien welke kop voor de zoekterm is weergegeven, dus houd dit rapport in de gaten om ervoor te zorgen dat de juiste advertenties worden weergegeven.
  3. Deze structuur zal enige tijd in beslag nemen om te leren en te optimaliseren, dus een periode van schommelingen in de prestaties kan je verwachten.

Wat wij van de Hagakure methode vinden?

De Hagakure methode heeft het potentieel om geweldige resultaten te behalen.

Met recente wijzigingen in de zoektypen van Google-zoekwoorden hebben we brede zoekwoorden getest. In een van onze klantaccounts gebruiken we brede zoekwoorden in combinatie met een doel-CPA-biedstrategie om 92% van de conversies te genereren tegen een 10% lagere CPA dan andere zoektypen .

Updates voor DSA’s, zoals de mogelijkheid om de dynamische koppen te bekijken die zijn weergegeven bij de zoektermen, helpen adverteerders het vertrouwen in hun automatiseringsmogelijkheden te vergroten.

Uit wat we hebben gevonden bij het gebruik van productpagina-URL’s, doet machine learning goed werk bij het dynamisch genereren van de kop en het leiden van gebruikers naar de beste URL.

FAQ

De Hagakure structuur methode is een gids voor het vereenvoudigen van je Google Ads-account met een nieuwe zoekstructuur die wordt ondersteund door automatiseringsfuncties zoals biedstrategieën en dynamische zoekadvertenties (DSA’s) .

Om de beste Hagakure structuur te verkijgen moet je een nieuwe methode toepassen om je campagnes te structureren en te optimaliseren, de Hagakure structuur. Zo kan je optimaal gebruik maken van machine-learning, automatische biedstrategieën en dynamische zoekadvertenties.

Succes verhalen van onze klanten

Laat ons je inspireren door de successen die onze klanten behalen.

Google Ads Experts

Wij zijn een snelgroeiend agency gespecialiseerd in het optimaliseren van Google Ads met behulp van AI en Machine learning. Met onze unieke aanpak zijn de campagnes niet alleen efficiënter, maar ook véél effectiever!

Data gestuurde campagnes

We sturen op 'first party data' om jouw campagnes maximaal te laten renderen.

DATA

Geavanceerde AI technologie

We gebruiken de nieuwste AI om jouw Google Ads te analyseren en te optimaliseren voor maximale impact.

AI

Google certified experts

Ons team van specialisten zijn allemaal Google Certified. Met hun uitgebreide kennis en ervaring halen ze het beste uit jouw campagnes.

EXPERT

Op maat gemaakte oplossingen

We bieden oplossingen die speciaal zijn aangepast aan jouw bedrijfsdoelen en doelgroep.

CUSTOM

Snel met een Google Ads Expert spreken?

We laten je graag zien waarom de AI automation van Adbrains je véél meer nieuwe klanten brengt.

Vraag het aan een Google expert !

Vraag het aan een Google expert !

Performance Max
Campagnes

Download deze GRATIS whitepaper en ontdek:

  • Waarom je nu zou moeten beginnen met testen of upgraden
  • Prioritering van Performance Max Campagnes en hoe je jouw huidige campagnes beheert
  • Best practices voor het maken van Performance Max Campagnes
    (vergeleken met Smart Shopping campagnes)
  • Beste campagnestructuur voor Performance Max Campagnes (PMC’s)