6 redenen waarom je website geen conversie heeft.

3 redenen waarom je website geen conversie heeft
Official
Google Partner

Een website is bedoeld als een copy van je winkel, maar dan op het internet. Net als in een fysieke winkel dient je website aan een aantal dingen te voldoen. Als je niet genoeg conversie draait via je webwinkel, is dit het artikel voor jou.

Slechte gebruikerservaring

Een website met een slechte gebruikerservaring, zoals langzame laadtijden, onduidelijke navigatie en gebrek aan mobiele optimalisatie, kan het vertrouwen van bezoekers ondermijnen en hen afschrikken om te converteren.

Onduidelijke call-to-action

Een onduidelijke of ontbrekende call-to-action kan bezoekers verwarren en hen onzeker maken over wat ze moeten doen op de website.

Onaantrekkelijke aanbod

Een website met een onaantrekkelijk aanbod, of een aanbod dat niet aansluit bij de behoeften en verwachtingen van de bezoekers, zal waarschijnlijk weinig conversies opleveren.

De juiste klanten benaderen.

Zoals in het artikel 2 benodigdheden om het juiste traffic te genereren besproken is is de juiste klanten trekken best een lastig verhaal. De moeilijkheidsgraad verschilt van bedrijf tot bedrijf en branche tot branche. De manier waarop je de juiste klanten naar je website kan trekken is voor iedere doelgroep anders. Je moet er over denken als vissen. Als je voor een zalm aan het vissen bent kan je een duur net uitwerpen om vervolgens naast alle ongewenste vissen een paar zalmen te vangen. De truc om de juiste klant te benaderen is een kosteneffectief aas te vinden voor jouw doelgroep.

Het juiste bericht sturen.

Om het juiste bericht te sturen naar je doelgroep moet je je doelgroep goed kennen. Als je bijvoorbeeld een hamer aan een vader wilt verkopen heeft een goed gesprek met een kopje thee in een muffin shop weinig effect. Natuurlijk zullen er altijd uitzondering zijn maar vaak kun je van tevoren een redelijk goed beeld schetsen van je doelgroep. Het is dus belangrijk dat je een goed beeld hebt van je doelgroep en daar rekening mee houd en waar mogelijk op inspeelt.

Google analytics.

In een fysieke winkel is het makkelijk om tijdens een gesprek te pinpointen waar het goed en fout gaat. Op een website is dit andere koek. Het is daarom van belang dat je goed naar je Google analytics pagina kijkt om erachter te komen waar het fout gaat. Je hebt de kans dat de site niet aantrekkelijk is voor je doelgroep, je SEO niet goed op orde is of je product minder goed wordt geshowcased dan bij de concurrentie. Dit alles kan je onderzoeken door middel van Google analytics.

Wij helpen je met de groei van jouw bedrijf

Door marketing automation in te zetten bereik je je doelgroep beter, heb je minder kosten en behaal je meer conversies dan ooit tevoren.

Wij helpen bedrijven sneller en groter te groeien

Google gecertificeerd

Alle specialisten bij Adbrains zijn Google Certified en expert in hun vak

Doelgroep gericht

Automatische doelgroep targeting. Laat AI bepalen wie jouw meest ideale klant is

47_Machine Learning

Slimme Campagnes

Met Machine Learning & AI gestuurde campagnes zelfs 10 x betere resultaten

Vertrouwd door al 450+ tevreden gebruikers

Je kunt vertrouwen op de marketing automation van Adbrains voor Google Ads en werkt voor iedere bedrijf, groot of klein.

0 M

+

Ad spent in beheer
0
Gemiddelde ROAS
0

%

Gemiddelde toename in sales
0

%

Gemiddelde besparing in kosten

Of stuur een email

Liever een Google AI expert spreken?

Wil je meer weten of heb je vragen over onze werkwijze of mogelijkheden?