2 benodigdheden om de juiste traffic te genereren

2 benodigdheden om de juiste traffic te genereren

Official
Google Partner

Tegenwoordig zijn er veel verschillende manieren om online traffic te genereren. Welke manier voor jou het beste is verschilt natuurlijk per bedrijf/branche. Een paar manieren om online traffic te genereren zijn: Facebook, Google Ads, referenties, SEO en email marketing maar er zijn er natuurlijk nog veel meer.

Voor nieuwe bedrijven kan het vaak lastig zijn om uit te vogelen wat voor hun de beste optie is. Je ziet dan vaak dat bedrijven  geen tijd, moeite en geld durven te investeren. Voordat je met online marketing stopt raad ik je aan om eerst dit artikel te lezen. Ik leg je dan uit hoe je door middel van online marketing meer klanten binnen kan halen.

De 4 bouwstenen van online marketing

Om succesvol te zijn met internetmarketing heb je een goede samenwerking tussen 4 hoofdpunten nodig:

  1. Website traffic: Traffic naar je website krijgen is heel belangrijk.
  2. Conversie: Ervoor zorgen dat de traffic ook daadwerkelijk iets koopt/aanvraagt.
  3. Klantwaarde: De klantwaarde is niet alleen de tijd die de klant gemiddeld spendeert op de site, maar kan bijvoorbeeld ook de opbrengst per klant zijn.
  4. Peilen: Online marketing is meestal ‘trial and error’. Het is dus belangrijk om zelf te onderzoeken wat wel en niet werkt en dit te peilen zodat je in de toekomst betere beslissingen kunt maken op basis van je ondervindingen.

Zolang deze 4 bouwstenen stevig op elkaar vast staan heb je een goede basis gelegd voor je online marketing campagne. Vanaf hier is het aan jou om het verder op te bouwen naar je specifieke benodigdheden.

Klanten vinden

Voordat je klanten binnen kan halen moet je eerst weten waar je doelgroep op het internet te vinden is. Per doelgroep kan dit verschillen. Heb je een jongere doelgroep? Dan bevindt deze zich misschien meer op Youtube, Instagram, Snapchat of Tiktok. Heb je een oudere doelgroep? Misschien zijn zij meer te vinden op Linkedin of Facebook.

Het helpt vaak jezelf te verplaatsen in je perfecte klant en dezelfde stappen te begaan die een klant zou zetten wanneer hij/zij zoekt naar jouw product of dienst. Door dit te doen zal je misschien tegen obstakels aanlopen op het gebied van je vindbaarheid. Dit betekent wellicht dat je technische foutjes op de website hebt, of nog wat aan SEO moet doen.

De juiste klant bereiken

Klanten genereren op de site is niet heel lastig. Klanten overhalen om wat te kopen is een stuk lastiger.
Er van uitgaande dat je een goed product of een goede service/dienst op de markt brengt zullen er genoeg klanten zijn die je product willen kopen of in het geval van een dienst een offerte willen aanvragen. Het probleem is vaak dat mensen een te groot ‘net’ uitwerpen.
Het is net als met vissen; Stel je voor dat je aan het vissen bent voor zalm, je gooit een net in het water en vangt een grote hoeveelheid vis. Een klein deel bestaat echter uit de zalm waar je naar op zoek was. Het probleem is dat je nu met veel vissen zit waar je eigenlijk niets aan hebt. Hetzelfde probleem gaat op met online marketing. Als je een te breed publiek probeert te trekken kost dit in eerste instantie geld omdat meer mensen op je link zullen klikken. Daarnaast zullen de mensen die niet geïnteresseerd zijn in je product de site verlaten zonder iets te kopen. De truc met online marketing is dus om niet een groot net uit te gooien en je te richten op klanten die bijten op het juiste aas voor je doelgroep. Op deze manier bijten alleen de echte klanten en verspil je geen geld aan traffic wat eigenlijk niet opzoek is naar je product/dienst.

Wil je sparren met een ervaren specialist van AdBrains over jouw project of bedrijf? Stuur een email of bel ons.

Nieuwsgierig naar wat de experts van Adbrains voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem vrijvlijvend contact op en bespreek de mogelijkheden.

wij laten jouw bedrijf groeien 5

Wij helpen je met de groei van jouw bedrijf

Door marketing automation in te zetten bereik je je doelgroep beter, heb je minder kosten en behaal je meer conversies dan ooit tevoren.

Wij helpen bedrijven sneller en groter te groeien

Google gecertificeerd

Alle marketeers bij Adbrains zijn Google certified.

Doelgroep gericht

We richten ons op doelgroepen met behulp van de data van Google.

Slimme Campagnes

Met machine learning & AI gestuurde campagnes de beste resultaten.

Vertrouwd door al meer dan 450 tevreden gebruikers

Van de lokale schilder tot aan e-commerce bedrijven. Je kunt vertrouwen op de marketing automation van Adbrains voor Google Ads.

0

+

Goolge ads campagnes
0

%

Toename in leads
0

%

Toename in sales
0

%

Besparing in kosten

Weten wat onze experts voor jou kunnen betekenen?

Samen vinden we uit hoe en of wij een verschil kunnen maken. Neem vrijblijvend contact met ons op. We helpen je graag!

Samenwerkingsovereenkomst

Partijen: AdBrains, en Klant

Ik huur AdBrains gevestigd aan Scheepmakershaven 2, 3261 KN in Oud-Beijerland in, volgens de voorwaarden in deze samenwerkings overeenkomst.

1.0 Services

Afspraken

Adbrains is specialist op het gebied van Google Ads Automation. Op basis van de door jou aangeleverde informatie maakt Adbrains een nieuw Google advertentie account, dat tevens door een vaste accountmanager van AdBrains wordt beheerd. Je hebt te allen tijde toegang tot dit advertentie account. Ten tijde van onze samenwerking heb je ‘alleen lezen’ toegang tot het account. Dit om te voorkomen dat er ongewenste wijzigingen worden doorgevoerd, waardoor mogelijk het algoritme en daarmee de prestaties sterk kunnen worden benadeeld. Iedere week, maand en kwartaal ontvang je een rapport dat betrekking heeft op de prestaties en vorderingen van je account.

AdBrains werkt niet met langdurige contracten. Dat houd in dat je 3 maanden na aanvang van onze samenwerking deze samenwerking maandelijks kunt opzeggen. De 3 maanden aanvangsperiode is nodig om voldoende data te kunnen genereren om ook daadwerkelijk de gewenste resultaten te kunnen behalen, en jou zo een zo goed mogelijk beeld te geven van onze werkzaamheden en de meerwaarde van AdBrains.

Fouten

We doen er alles aan om fouten te voorkomen. We kunnen echter niet garanderen dat dit nooit zal voorkomen omdat de algoritmes van Google constant veranderen. AdBrains kan daarom geen aansprakelijkheid aanvaarden voor schade, inclusief gederfde winst, gemiste besparingen, gemiste leads of andere incidentele, gevolg schade, ook niet als je ons hiervan op de hoogte hebt gesteld. Wat we je wel garanderen is dat we er alles aan doen om dit te voorkomen.

2.0 Wederzijdse samenwerking

We komen overeen dat wij onze uiterste best doen om aan jouw verwachtingen volgens de door jou verstrekte informatie te voldoen. Je stemt ermee in ons hierbij te helpen door ons de benodigde informatie over je website en/of markt ter beschikking te stellen en met ons samen te werken om het werk te versnellen.

3.0 Betalingsvoorwaarden

AdBrains werkt met een automatische incasso machtiging. De eerste keer dat je ons betaald kan je kiezen voor iDeal of Creditcard. Hiermee geeft je ook de expleciete toestemming om telkens na 30 dagen dit bedrag opnieuw te incasseren. AdBrains behoud zich het recht voor de werkzaamheden te staken totdat de betaling is ontvangen.

Storneringen

Het betaalde maandbedrag is niet achteraf te storneren. Dit komt omdat wij jouw advertentie budget betalen aan Google, waardoor deze kosten voor jouw bedrijf al door ons zijn gemaakt. Door deze samenwerking te activeren ga je akkoord met deze voorwaarde. Je erkent tevens dat jij te aller tijde verantwoordelijk bent voor de kosten die wij hebben gemaakt m.b.t. jouw account indien dit overhoopt toch gebeurt.

4.0 Verantwoordelijkheden

4.1 AdBrains verantwoordelijkheid

In al onze werkzaamheden houden wij ons aan de regels die Google stelt aan een Google Partner.

4.2 Jouw verantwoordelijkheid

Je garandeert dat alle elementen van tekst, afbeeldingen, video’s of andere illustraties die je ons tijdens onze samenwerking verstrekt jouw eigendom zijn, of dat je toestemming hebt om ze te gebruiken.

4.3 Verantwoordelijkheid van de klant t.b.v. nauwkeurigheid

Je bent verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van informatie over jouw producten en/of diensten die je ons verstrekt in verband met de uitvoering van deze samenwerking.

5.0 Vertrouwelijkheid

AdBrains erkent zijn verantwoordelijkheid, zowel tijdens als na de samenwerking, om alle redelijke inspanningen te doen om de vertrouwelijkheid te bewaren van alle eigendomsrechten of vertrouwelijke informatie of gegevens ontwikkeld door AdBrains namens jouw bedrijf of bekendgemaakt door jouw bedrijf tot AdBrains.

6.0 Termijn en beëindiging

6.1 Termijn van samenwerking en kennisgeving van beëindiging

Deze samenwerking wordt van kracht op de datum van de eerste betaling en wordt voortgezet tot minimaal 3 maanden na deze datum. Na deze termijn is deze overeenkomst maandelijks opzegbaar.

6.2 Ontbinding

Elk van beide partijen kan de samenwerking zonder gerechtelijke tussenkomst en zonder de inachtneming van een opzegtermijn middels een schriftelijke verklaring ontbinden:

  1. bij een tekortgeschoten in de nakoming van een verplichting op grond van deze Overeenkomst nadat de benadeelde Partij de tekortschietende Partij een ingebrekestelling heeft gestuurd waarin de tekortkomende Partij een redelijke termijn wordt geboden om alsnog haar verplichting na te komen en de tekortkomende Partij aan deze ingebrekestelling geen gehoor heeft gegeven. Een ingebrekestelling kan achterwege blijven indien nakoming blijvend onmogelijk is;

  1. indien:
    a) de andere Partij in staat van faillissement is verklaard; dan wel;
    b) aan de andere Partij, al dan niet voorlopig, surseance van betaling is verleend; dan wel;
    c) aan de andere Partij schuldsanering overeenkomstig de Wet schuldsanering natuurlijke personen (“WSNP”) is verleend; dan wel;
    d) aan de andere Partij anderszins geheel of gedeeltelijk het vrije beheer of de vrije beschikking over haar vermogen heeft verloren, een en ander ongeacht of die toestand onherroepelijk is;
    e) de andere Partij niet meer beschikt over de vereiste beroepskwalificaties beschikt.

7.0 Ads account

Bij aanvang van deze samenwerking maakt AdBrains een nieuw Google Ads account aan. Jouw huidige Google Ads campagne word gepauzeerd en tijdens onze samenwerking niet gebruikt. Het is mogelijk om bestaande advertentie teksten en/of zoekwoorden te gebruiken in de nieuwe campagnes.

Na beeindiging van deze samenwerking zullen we het nieuw door ons gemaakte advertentie account loskoppelen en verwijderen, zodat je desgewenst jouw betaande advertentie campagne weer kunt activeren.

8.0 Algemene bepalingen

8.1 Bevoegde rechter en toepasselijk recht

Beide partijen zullen zich inspannen alle geschillen met betrekking tot de tenuitvoerlegging van deze samenwerking in der minne te schikken.
Wijzigingen op deze samenwerking zullen alleen geldig zijn en alleen van kracht worden indien deze schriftelijk of via de e-mail zijn overeengekomen.
Partijen zullen instemmen met wijzigingen op deze Overeenkomst indien die noodzakelijk blijken te zijn door relevante wet- en regelgeving.

Alle geschillen waartoe deze samenwerking aanleiding zou kunnen geven, met name inzake geldigheid, interpretatie, uitvoering of ontbinding, zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waar AdBrains gevestigd is.

Deze Overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht. Op deze overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van toepassing, die in te lezen zijn op de website van AdBrains.

8.2 Verklaringen en garanties

Door deze samenwerking te activeren garanderen wij gezamelijk dat elk van ons de volledige bevoegdheid heeft om deze samenwerking aan te gaan en alle verplichtingen te vervullen zonder de wettelijke of billijke rechten van een derde partij te schenden.