5 redenen waarom SEO een waardevolle investering is.

seo, google, search-896175.jpg

SEO is een goede investering voor elk bedrijf. Investeren in SEO is net als investeren in je fysieke winkel, je stopt er geld in en hierom wordt het ook meer waard. Met websites is dit nog belangrijker omdat SEO in de ogen van Google waardevoller wordt hoe langer het goed op orde is. Als je na dit te horen nog niet overtuigd bent dat SEO een goede en belangrijke investering is om te maken benoem ik in dit artikel nog 5 redenen waarom SEO een waardevolle investering is.

Traffic

Dagelijks worden er zo’n 3.5 miljard zoekopdrachten uitgevoerd door Google. Een gedeelte van deze zoekopdrachten worden uitgevoerd door mensen die op zoek zijn naar jouw branche in jouw regio. Het is daarom belangrijk om een vangnet te creëren onder een bepaalde zoekopdracht om mensen die op die zoekopdracht zoeken op te vangen op je website.

Mobiele SEO.

Als je niet eens op de eerste pagina van Google staat zal die hongerige zakenman die 2 straten verderop loopt jouw broodjeszaak niet kunnen vinden via Google bedrijven en loop je misschien een toekomstige vaste klant mis. Tegenwoordig kunnen mensen op hun telefoon alles vinden. Dit geeft je de kans om zelfs met de grote namen in je buurt te concurreren. Hierom is het belangrijk om het voor het traffic makkelijk te maken om op je site te komen door middel van mobiele SEO.

Betrouwbaarheid.

Als een website op de eerste pagina van Google staat doet het bedrijf vast iets goed! Dit is vaak het denkproces van veel klanten. Bijna altijd is dit ook wel het geval. Kwalitatief slechtere bedrijven kunnen niet met de kosten van SEO bijblijven aangezien ze geen omzet draaien. Dit houd de eerste pagina van Google vrij voor betrouwbare bedrijven en dat weten klanten.

Ranking gaat snel.

Het ranken op Google is geen race met een start- en finishlijn. Het is een eindeloos gevecht. Dit eindeloze gevecht om de nummer 1 plek gaat naar degene die het het slimste aanpakt. Het klopt dat een multinational met een groot budget moeilijk te outranken is. Maar er is een hoop haalbaar met een slim SEO plan waar je op je sterktes inspeelt.

Je kan niet achterblijven.

Als al je concurrenten in SEO investeren kan je niet achterblijven. Je kan het jezelf niet veroorloven om praktisch onvindbaar te zijn op het internet. Zelfs al doe je niet aan online verkoop wil je je plaatselijke vestiging toch onder de aandacht brengen van het publiek. Als jij dit laat liggen en je concurrenten wel initiatief nemen blijven alleen je vaste klanten over.

Tot slot.

Ik hoop dat dit artikel je heeft overtuigd initiatief te nemen op het gebied van SEO. Zoals je hebt gelezen is het super belangrijk om online vindbaar te zijn en hoger te ranken dan de concurrentie. Optimaliseren voor zoekmachines is iets anders dan een paar keywords toevoegen aan een pagina, en het is ook geen “set & forget” methode.

meer weten? kijk dan eens hier, of neem contact op met een van onze specialisten.

gerelateerde artikelen

Reacties