Waarom veel bedrijven niet succesvol zijn met Google Ads

Waarom veel bedrijven niet succesvol zijn met Google Ads

Official
Google Partner

Google Ads-zoekadvertenties kunnen om meerdere redenen één van de beste investeringen voor je bedrijf zijn:

  1. Zeer gericht – je advertentie wordt alleen weergegeven wanneer mensen op Google naar je product of dienst zoeken. Zodat je ideale klant precies op het juiste moment de advertentie te zien krijgt.
  2. Weinig risico – aangezien je alleen per klik betaalt kunnen zoekadvertenties veel minder riskant zijn dan andere vormen van reclame zoals het kopen van media. Je betaalt eigenlijk voor resultaat. Als je advertentie niet aanslaat en niemand erop klikt betaal je ook niet. Je betaalt alleen als je advertentie kliks genereert om je website te bekijken.

Veel bedrijven kennen dit uiteraard al maar verliezen alsnog geld door Google Ads. Om erachter te komen waarom bedrijven nog steeds geld verliezen met Google Ads en nog belangrijker hoe jij dit kan voorkomen, lees dan verder.

Reden 1: Onnodige instellingen

Het beste aan Google Ads is dat je binnen enkele minuten aan de slag kunt. Het enige wat je hoeft te doen is je specificaties toevoegen, je creditcardgegevens invoeren en klaar is kees! Je advertenties worden weergegeven aan je potentiële leads en hopelijk krijg je goede traffic.

Google Ads is één van de snelste manieren om nieuwe klanten voor je bedrijf te genereren. Dat is echter ook precies de reden waarom zoveel bedrijven geld verliezen. Helaas garanderen de standaardinstellingen van Google bijna dat je MEER geld uitgeeft dan nodig is. Veel bedrijven verliezen geld met Google Ads simpelweg omdat ze sommige standaardinstellingen niet realiseren (zoals adverteren in zowel het zoek- als het Display Netwerk in dezelfde campagne) en garanderen bijna dat je geld verliest. Bovendien veranderen de algoritmes regelmatig, zoals de hagakure google ads methode, waardoor je telkens je instellingen zult moeten bijstellen en aanpassen.

Reden 2: Verkeerde pagina’s

De tweede reden is dat veel bedrijven niet volledig begrijpen hoe succesvolle Google Ads-campagnes echt werken. Veel mensen denken dat het succes van Google Ads draait om kwaliteitsscores, tips en trucs voor biedingen en automatiseringstools. Maar succes met Google Ads komt eerder neer op advertentie beginselen en goede strategieën.

Er zijn talloze Google Ads campagnes waar bedrijven honderden en zelfs duizenden euro’s verspillen omdat ze zich niet aan de beste manieren voor directe response hielden. De meeste voorkomende fout is wanneer bedrijven hun advertentie verkeer naar hun startpagina sturen. Één van de basisprincipes van adverteren is om je boodschap nauwkeurig af te stemmen op je markt/doelgroep. Je startpagina legt uit wat je doet en wat voor bedrijf je bent. Dus van nature komt je startpagina nooit perfect overeen met je leads die zojuist een zeer specifieke vraag in Google heeft getypt.

Reden 3: Gebruik een checklist

Nog een reden waarom veel bedrijven geld verliezen met Google Ads is dat ze geen checklist hebben. Wanneer ik een Google Ads-campagnes maak doorlopen wij een zeer grondige checklist en hebben wij zelden geld verspilt vanwege een zeer eenvoudige account-instelling. Hier zijn enkele basiszaken om te controleren voordat je je advertenties inschakelt:

  • Richt je je op het zoek- en display netwerk in dezelfde campagne? Dit is fout omdat het zoeknetwerk volledig anders is dan het display netwerk en meestal een andere advertentie en bestemmingspagina vereist. Zorg er dus voor dat je slechts één netwerk target binnen één campagne.
  • Stuur je verkeer van je advertenties naar een bestemmingspagina of gebruik je je startpagina? Volgens experts op het gebied van Google Ads wil je nooit je startpagina gebruiken. Zorg ervoor dat je je boodschap nauwkeurig afstemt op je markt/doelgroep.
  • Heb je je conversies bijgehouden zodat je het rendement op je investering kunt berekenen voor elke campagne, advertentiegroep en zoekwoord op je account?
  • Heb je een ‘frequency cap’ aanstaan? Of word jouw advertentie honderden keren aan dezelfde persoon gestuurd.

Reden 4: Meten is weten

De 4de reden waarom de meeste bedrijven geld verliezen met Google Ads is dat ze geen leads en sales van hun campagnes bijhouden. Adverteren is geen uitgave waarbij het doel is om de kosten te drukken. Adverteren is een investering. En de enige manier om een ​​investering te optimaliseren is om het rendement nauwkeurig te berekenen. Zou je ooit twee beleggingsportefeuilles vergelijken puur op hoeveel er in elk ervan was belegd? Natuurlijk niet. Je zou naar het rendement kijken en de winst vergelijken. En zo moet je je Google Ads-campagne behandelen als je succesvol wilt zijn.

FAQ

Dat hangt ervan af wat je doelstelling is. Als je advertenties plaatst en daarmee een ROAS ( return on Ad Spent) wilt behalen kan het wellicht beter zijn om dit uit te besteden aan een specialist.

Weten wat onze experts voor jou kunnen betekenen?

Samen vinden we uit hoe en of wij een verschil kunnen maken. Neem vrijblijvend contact met ons op. We helpen je graag!

Wij helpen bedrijven sneller en groter te groeien

Google gecertificeerd

Alle marketeers bij Adbrains zijn Google certified.

Doelgroep gericht

We richten ons op doelgroepen met behulp van de data van Google.

Slimme Campagnes

Met machine learning & AI gestuurde campagnes de beste resultaten.

Vertrouwd door al meer dan 450 tevreden gebruikers

Van de lokale schilder tot aan e-commerce bedrijven. Je kunt vertrouwen op de marketing automation van Adbrains voor Google Ads.

0

+

Goolge ads campagnes
0

%

Toename in leads
0

%

Toename in sales
0

%

Besparing in kosten
wij laten jouw bedrijf groeien 5

Wij helpen je met de groei van jouw bedrijf

Door marketing automation in te zetten bereik je je doelgroep beter, heb je minder kosten en behaal je meer conversies dan ooit tevoren.

Samenwerkingsovereenkomst

Partijen: AdBrains, en Klant

Ik huur AdBrains gevestigd aan Scheepmakershaven 2, 3261 KN in Oud-Beijerland in, volgens de voorwaarden in deze samenwerkings overeenkomst.

1.0 Services

Afspraken

Adbrains is specialist op het gebied van Google Ads Automation. Op basis van de door jou aangeleverde informatie maakt Adbrains een nieuw Google advertentie account, dat tevens door een vaste accountmanager van AdBrains wordt beheerd. Je hebt te allen tijde toegang tot dit advertentie account. Ten tijde van onze samenwerking heb je ‘alleen lezen’ toegang tot het account. Dit om te voorkomen dat er ongewenste wijzigingen worden doorgevoerd, waardoor mogelijk het algoritme en daarmee de prestaties sterk kunnen worden benadeeld. Iedere week, maand en kwartaal ontvang je een rapport dat betrekking heeft op de prestaties en vorderingen van je account.

AdBrains werkt niet met langdurige contracten. Dat houd in dat je 3 maanden na aanvang van onze samenwerking deze samenwerking maandelijks kunt opzeggen. De 3 maanden aanvangsperiode is nodig om voldoende data te kunnen genereren om ook daadwerkelijk de gewenste resultaten te kunnen behalen, en jou zo een zo goed mogelijk beeld te geven van onze werkzaamheden en de meerwaarde van AdBrains.

Fouten

We doen er alles aan om fouten te voorkomen. We kunnen echter niet garanderen dat dit nooit zal voorkomen omdat de algoritmes van Google constant veranderen. AdBrains kan daarom geen aansprakelijkheid aanvaarden voor schade, inclusief gederfde winst, gemiste besparingen, gemiste leads of andere incidentele, gevolg schade, ook niet als je ons hiervan op de hoogte hebt gesteld. Wat we je wel garanderen is dat we er alles aan doen om dit te voorkomen.

2.0 Wederzijdse samenwerking

We komen overeen dat wij onze uiterste best doen om aan jouw verwachtingen volgens de door jou verstrekte informatie te voldoen. Je stemt ermee in ons hierbij te helpen door ons de benodigde informatie over je website en/of markt ter beschikking te stellen en met ons samen te werken om het werk te versnellen.

3.0 Betalingsvoorwaarden

AdBrains werkt met een automatische incasso machtiging. De eerste keer dat je ons betaald kan je kiezen voor iDeal of Creditcard. Hiermee geeft je ook de expleciete toestemming om telkens na 30 dagen dit bedrag opnieuw te incasseren. AdBrains behoud zich het recht voor de werkzaamheden te staken totdat de betaling is ontvangen.

Storneringen

Het betaalde maandbedrag is niet achteraf te storneren. Dit komt omdat wij jouw advertentie budget betalen aan Google, waardoor deze kosten voor jouw bedrijf al door ons zijn gemaakt. Door deze samenwerking te activeren ga je akkoord met deze voorwaarde. Je erkent tevens dat jij te aller tijde verantwoordelijk bent voor de kosten die wij hebben gemaakt m.b.t. jouw account indien dit overhoopt toch gebeurt.

4.0 Verantwoordelijkheden

4.1 AdBrains verantwoordelijkheid

In al onze werkzaamheden houden wij ons aan de regels die Google stelt aan een Google Partner.

4.2 Jouw verantwoordelijkheid

Je garandeert dat alle elementen van tekst, afbeeldingen, video’s of andere illustraties die je ons tijdens onze samenwerking verstrekt jouw eigendom zijn, of dat je toestemming hebt om ze te gebruiken.

4.3 Verantwoordelijkheid van de klant t.b.v. nauwkeurigheid

Je bent verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van informatie over jouw producten en/of diensten die je ons verstrekt in verband met de uitvoering van deze samenwerking.

5.0 Vertrouwelijkheid

AdBrains erkent zijn verantwoordelijkheid, zowel tijdens als na de samenwerking, om alle redelijke inspanningen te doen om de vertrouwelijkheid te bewaren van alle eigendomsrechten of vertrouwelijke informatie of gegevens ontwikkeld door AdBrains namens jouw bedrijf of bekendgemaakt door jouw bedrijf tot AdBrains.

6.0 Termijn en beëindiging

6.1 Termijn van samenwerking en kennisgeving van beëindiging

Deze samenwerking wordt van kracht op de datum van de eerste betaling en wordt voortgezet tot minimaal 3 maanden na deze datum. Na deze termijn is deze overeenkomst maandelijks opzegbaar.

6.2 Ontbinding

Elk van beide partijen kan de samenwerking zonder gerechtelijke tussenkomst en zonder de inachtneming van een opzegtermijn middels een schriftelijke verklaring ontbinden:

  1. bij een tekortgeschoten in de nakoming van een verplichting op grond van deze Overeenkomst nadat de benadeelde Partij de tekortschietende Partij een ingebrekestelling heeft gestuurd waarin de tekortkomende Partij een redelijke termijn wordt geboden om alsnog haar verplichting na te komen en de tekortkomende Partij aan deze ingebrekestelling geen gehoor heeft gegeven. Een ingebrekestelling kan achterwege blijven indien nakoming blijvend onmogelijk is;

  1. indien:
    a) de andere Partij in staat van faillissement is verklaard; dan wel;
    b) aan de andere Partij, al dan niet voorlopig, surseance van betaling is verleend; dan wel;
    c) aan de andere Partij schuldsanering overeenkomstig de Wet schuldsanering natuurlijke personen (“WSNP”) is verleend; dan wel;
    d) aan de andere Partij anderszins geheel of gedeeltelijk het vrije beheer of de vrije beschikking over haar vermogen heeft verloren, een en ander ongeacht of die toestand onherroepelijk is;
    e) de andere Partij niet meer beschikt over de vereiste beroepskwalificaties beschikt.

7.0 Ads account

Bij aanvang van deze samenwerking maakt AdBrains een nieuw Google Ads account aan. Jouw huidige Google Ads campagne word gepauzeerd en tijdens onze samenwerking niet gebruikt. Het is mogelijk om bestaande advertentie teksten en/of zoekwoorden te gebruiken in de nieuwe campagnes.

Na beeindiging van deze samenwerking zullen we het nieuw door ons gemaakte advertentie account loskoppelen en verwijderen, zodat je desgewenst jouw betaande advertentie campagne weer kunt activeren.

8.0 Algemene bepalingen

8.1 Bevoegde rechter en toepasselijk recht

Beide partijen zullen zich inspannen alle geschillen met betrekking tot de tenuitvoerlegging van deze samenwerking in der minne te schikken.
Wijzigingen op deze samenwerking zullen alleen geldig zijn en alleen van kracht worden indien deze schriftelijk of via de e-mail zijn overeengekomen.
Partijen zullen instemmen met wijzigingen op deze Overeenkomst indien die noodzakelijk blijken te zijn door relevante wet- en regelgeving.

Alle geschillen waartoe deze samenwerking aanleiding zou kunnen geven, met name inzake geldigheid, interpretatie, uitvoering of ontbinding, zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waar AdBrains gevestigd is.

Deze Overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht. Op deze overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van toepassing, die in te lezen zijn op de website van AdBrains.

8.2 Verklaringen en garanties

Door deze samenwerking te activeren garanderen wij gezamelijk dat elk van ons de volledige bevoegdheid heeft om deze samenwerking aan te gaan en alle verplichtingen te vervullen zonder de wettelijke of billijke rechten van een derde partij te schenden.