5 manieren om maximale zichtbaarheid te garanderen op Google

5 manieren om maximale zichtbaarheid te garanderen op Google

Official
Google Partner

Het kan lastig zijn om hoog in de zoekresultaten van Google te komen voor je gewenste zoekwoorden. Er zijn echter enkele eenvoudige stappen die je kunt nemen om Google te helpen je bedrijf te herkennen, je website te indexeren en te herkennen waarom je op de eerste pagina zou moeten staan.

In dit artikel bespreek ik een aantal essentiële optimalisatietechnieken om ervoor te zorgen dat Google je website (en Google Mijn Bedrijfsprofiel) opmerkt. Hierdoor vergroot je je kansen op het gebied van vindbaarheid.

Controleer je Google Mijn Bedrijf-profiel

Als je je bedrijf registreert bij Google Mijn Bedrijf kan je website worden weergegeven in relevante zoekopdrachten die plaatsvinden in de buurt van je bedrijfslocatie. Nadat je je hebt geregistreerd stuurt Google een briefkaart met een unieke pin naar je bedrijfsadres. Dit wordt gebruikt om je bedrijf bij Google te verifiëren. De verificatie geeft je een grotere kans om in de zoekresultaten te verschijnen omdat Google je bedrijf nu als een legitiem lokaal bedrijf zal herkennen.

Verificatie vergroot ook je kansen om hoger te verschijnen in Google Maps-lijsten en in de lokale resultaten.

Registreer je website met Google Search Console

Google Search Console, voorheen bekend als Webmaster Tools, is een service van Google waarmee je je website en de sitemap voor indexering naar Google kunt verzenden. Maar dat is niet alles, je kunt de tool ook gebruiken voor vele andere doeleinden zoals:

  • De zoekopdrachten bekijken waardoor mensen op je site komen
  • De gemiddelde positie bekijken voor zoekwoorden waarvan Google denkt dat je deze zou moeten rangschikken
  • De backlinks controleren naar je website en ervoor zorgen dat er geen slechte of spam-links zijn
  • Links negeren die je niet aan je site wilt koppelen, omdat deze je een slechte reputatie kunnen geven
  • Ervoor  zorgen dat Google geen crawlfouten met je site ondervindt

Het belangrijkste voordeel van Google Search Console is dat je Google in feite vertelt dat je website bestaat. Het indienen van je website is een fundamenteel aspect van SEO dat alle webmasters zouden moeten ondernemen om maximale zichtbaarheid te garanderen.

‘Verkoop de klik’ door middel van goed geschreven meta titels, meta beschrijvingen en URL’s

Wanneer je door de organische zoekresultaten in Google bladert zie je meestal drie componenten van een vermelding; de paginatitel, de beschrijving en de pagina-URL. Alle drie zijn aanpasbaar en moeten zorgvuldig worden geoptimaliseerd om de doorklik naar je webpagina te garanderen. Google houdt de klikfrequenties bij die je pagina’s genereren in zoekresultaten, waarbij de hogere klikfrequenties aangeven dat een pagina een bepaalde zoekopdracht goed beantwoordt. Google houdt hier rekening mee bij het rangschikken van een pagina. Hoe vaker iemand op je link klikt voor een bepaalde zoekopdracht hoe groter de kans dat Google deze opnieuw rangschikt de volgende keer dat iemand de zoekopdracht uitvoert.

Zorg ervoor dat je paginatitels en meta beschrijvingen het volgende bevatten:

  • Nauwkeurige, beknopte beschrijvingen van je pagina-inhoud
  • Je meta beschrijvingen en titels moeten beknopt zijn en je keywords bevatten
  • Zorg ervoor dat elke pagina van je website een eigen, unieke titel en meta beschrijving heeft

Zorg ervoor dat je URL’s correct zijn gestructureerd:

  • Om correct in alle browsers weer te geven, moeten URL’s korter zijn dan 2.083 tekens.
  • Natuurlijk moeten URL’s ook in het goede format opgesteld zijn.

Goed gestructureerde URL’s zorgen voor een verbeterde gebruikerservaring en kunnen de klikfrequenties verbeteren als zoekwoorden in de URL’s zijn opgenomen. Bovendien kunnen trefwoord-rijke URL’s effectieve backlinks creëren, omdat de URL kan dienen als zijn eigen ankertekst wanneer deze wordt gekopieerd en geplakt in berichten op het web.

Gebruik Schema Markup op je website

Schema Markup is code die je invoert op je site om Google te helpen meer informatie terug te geven in zoekresultaten voor gebruikers. Daarom kan je vermelding ook beter opvallen ten opzichte van degenen die geen schema-opmaak op hun site hebben gebruikt. Schema-opmaak installeren is een gebruikersgerichte verbetering. Google en andere zoekmachines bestaan ​​voor gebruikers om de informatie te krijgen die ze nodig hebben en dat is precies waar schema-opmaak voor is. Schemamarkering helpt je ​​website beter te scoren voor alle soorten inhoudstypes, waaronder:

  • Plaatselijke bedrijven
  • restaurants
  • Tv-afleveringen en beoordelingen
  • beoordelingen
  • Lidwoord
  • Software
  • Evenementen
  • producten

Er zijn honderden opmaaktypen en als je gegevens op je website hebt is de kans groot dat dit verband houdt met een bepaald type schema. Ik raad aan dat alle lokale bedrijven het Local Business-schema op hun websites opnemen om Google informatie te geven over het type bedrijf, de bedrijfsnaam, het adres en het telefoonnummer.
ik raad ook aan dat e-commercebedrijven een productschema op hun productpagina’s installeren.

Zorg voor kwalitatieve, informatieve en nuttige inhoud op je website

Het aanbieden van inhoud van hoge kwaliteit die relevant is voor je bedrijf en de zoekwoorden waarvoor je wilt ranken in de zoekresultaten is belangrijk. Hoe relevanter de inhoud, hoe groter de kans dat gebruikers het soort informatie vinden waarnaar ze op zoek zijn en hen aanmoedigt om langer op je website te blijven, weer terug te komen en mogelijk een klant te worden. Wanneer gebruikers naar je website komen, door meerdere pagina’s bladeren en tijd besteden aan het lezen van je inhoud, houdt Google rekening met hun acties en zullen de positieve gebruikersstatistieken de rangorde van je site verhogen.

Kwaliteitsinhoud is niet alleen goed voor de positie van je zoekmachine, het is ook goed voor de gebruikerservaring op een site, het algemene merkimago en op de lange termijn zal kwaliteitsinhoud een impact hebben op de verkoop.

Tot slot

Kort samengevat is de beste manier om een ​​website te bouwen voor een optimale zichtbaarheid in zoekopdrachten om het voor zoekmachines en gebruikers gemakkelijk te maken om door de site te navigeren en te begrijpen waar de inhoud over gaat.

Wil je sparren met een ervaren specialist over jouw project of bedrijf? Stuur een email of bel ons.

Weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? 

wij laten jouw bedrijf groeien 5

Wij helpen je met de groei van jouw bedrijf

Door marketing automation in te zetten bereik je je doelgroep beter, heb je minder kosten en behaal je meer conversies dan ooit tevoren.

Wij helpen bedrijven sneller en groter te groeien

Google gecertificeerd

Alle marketeers bij Adbrains zijn Google certified.

Doelgroep gericht

We richten ons op doelgroepen met behulp van de data van Google.

Slimme Campagnes

Met machine learning & AI gestuurde campagnes de beste resultaten.

Vertrouwd door al meer dan 450 tevreden gebruikers

Van de lokale schilder tot aan e-commerce bedrijven. Je kunt vertrouwen op de marketing automation van Adbrains voor Google Ads.

0

+

Goolge ads campagnes
0

%

Toename in leads
0

%

Toename in sales
0

%

Besparing in kosten

Liever een Google expert spreken?

Wil je meer weten of heb je vragen over onze werkwijze of mogelijkheden? 

Samenwerkingsovereenkomst

Partijen: AdBrains, en Klant

Ik huur AdBrains gevestigd aan Scheepmakershaven 2, 3261 KN in Oud-Beijerland in, volgens de voorwaarden in deze samenwerkings overeenkomst.

1.0 Services

Afspraken

Adbrains is specialist op het gebied van Google Ads Automation. Op basis van de door jou aangeleverde informatie maakt Adbrains een nieuw Google advertentie account, dat tevens door een vaste accountmanager van AdBrains wordt beheerd. Je hebt te allen tijde toegang tot dit advertentie account. Ten tijde van onze samenwerking heb je ‘alleen lezen’ toegang tot het account. Dit om te voorkomen dat er ongewenste wijzigingen worden doorgevoerd, waardoor mogelijk het algoritme en daarmee de prestaties sterk kunnen worden benadeeld. Iedere week, maand en kwartaal ontvang je een rapport dat betrekking heeft op de prestaties en vorderingen van je account.

AdBrains werkt niet met langdurige contracten. Dat houd in dat je 3 maanden na aanvang van onze samenwerking deze samenwerking maandelijks kunt opzeggen. De 3 maanden aanvangsperiode is nodig om voldoende data te kunnen genereren om ook daadwerkelijk de gewenste resultaten te kunnen behalen, en jou zo een zo goed mogelijk beeld te geven van onze werkzaamheden en de meerwaarde van AdBrains.

Fouten

We doen er alles aan om fouten te voorkomen. We kunnen echter niet garanderen dat dit nooit zal voorkomen omdat de algoritmes van Google constant veranderen. AdBrains kan daarom geen aansprakelijkheid aanvaarden voor schade, inclusief gederfde winst, gemiste besparingen, gemiste leads of andere incidentele, gevolg schade, ook niet als je ons hiervan op de hoogte hebt gesteld. Wat we je wel garanderen is dat we er alles aan doen om dit te voorkomen.

2.0 Wederzijdse samenwerking

We komen overeen dat wij onze uiterste best doen om aan jouw verwachtingen volgens de door jou verstrekte informatie te voldoen. Je stemt ermee in ons hierbij te helpen door ons de benodigde informatie over je website en/of markt ter beschikking te stellen en met ons samen te werken om het werk te versnellen.

3.0 Betalingsvoorwaarden

AdBrains werkt met een automatische incasso machtiging. De eerste keer dat je ons betaald kan je kiezen voor iDeal of Creditcard. Hiermee geeft je ook de expleciete toestemming om telkens na 30 dagen dit bedrag opnieuw te incasseren. AdBrains behoud zich het recht voor de werkzaamheden te staken totdat de betaling is ontvangen.

Storneringen

Het betaalde maandbedrag is niet achteraf te storneren. Dit komt omdat wij jouw advertentie budget betalen aan Google, waardoor deze kosten voor jouw bedrijf al door ons zijn gemaakt. Door deze samenwerking te activeren ga je akkoord met deze voorwaarde. Je erkent tevens dat jij te aller tijde verantwoordelijk bent voor de kosten die wij hebben gemaakt m.b.t. jouw account indien dit overhoopt toch gebeurt.

4.0 Verantwoordelijkheden

4.1 AdBrains verantwoordelijkheid

In al onze werkzaamheden houden wij ons aan de regels die Google stelt aan een Google Partner.

4.2 Jouw verantwoordelijkheid

Je garandeert dat alle elementen van tekst, afbeeldingen, video’s of andere illustraties die je ons tijdens onze samenwerking verstrekt jouw eigendom zijn, of dat je toestemming hebt om ze te gebruiken.

4.3 Verantwoordelijkheid van de klant t.b.v. nauwkeurigheid

Je bent verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van informatie over jouw producten en/of diensten die je ons verstrekt in verband met de uitvoering van deze samenwerking.

5.0 Vertrouwelijkheid

AdBrains erkent zijn verantwoordelijkheid, zowel tijdens als na de samenwerking, om alle redelijke inspanningen te doen om de vertrouwelijkheid te bewaren van alle eigendomsrechten of vertrouwelijke informatie of gegevens ontwikkeld door AdBrains namens jouw bedrijf of bekendgemaakt door jouw bedrijf tot AdBrains.

6.0 Termijn en beëindiging

6.1 Termijn van samenwerking en kennisgeving van beëindiging

Deze samenwerking wordt van kracht op de datum van de eerste betaling en wordt voortgezet tot minimaal 3 maanden na deze datum. Na deze termijn is deze overeenkomst maandelijks opzegbaar.

6.2 Ontbinding

Elk van beide partijen kan de samenwerking zonder gerechtelijke tussenkomst en zonder de inachtneming van een opzegtermijn middels een schriftelijke verklaring ontbinden:

  1. bij een tekortgeschoten in de nakoming van een verplichting op grond van deze Overeenkomst nadat de benadeelde Partij de tekortschietende Partij een ingebrekestelling heeft gestuurd waarin de tekortkomende Partij een redelijke termijn wordt geboden om alsnog haar verplichting na te komen en de tekortkomende Partij aan deze ingebrekestelling geen gehoor heeft gegeven. Een ingebrekestelling kan achterwege blijven indien nakoming blijvend onmogelijk is;

  1. indien:
    a) de andere Partij in staat van faillissement is verklaard; dan wel;
    b) aan de andere Partij, al dan niet voorlopig, surseance van betaling is verleend; dan wel;
    c) aan de andere Partij schuldsanering overeenkomstig de Wet schuldsanering natuurlijke personen (“WSNP”) is verleend; dan wel;
    d) aan de andere Partij anderszins geheel of gedeeltelijk het vrije beheer of de vrije beschikking over haar vermogen heeft verloren, een en ander ongeacht of die toestand onherroepelijk is;
    e) de andere Partij niet meer beschikt over de vereiste beroepskwalificaties beschikt.

7.0 Ads account

Bij aanvang van deze samenwerking maakt AdBrains een nieuw Google Ads account aan. Jouw huidige Google Ads campagne word gepauzeerd en tijdens onze samenwerking niet gebruikt. Het is mogelijk om bestaande advertentie teksten en/of zoekwoorden te gebruiken in de nieuwe campagnes.

Na beeindiging van deze samenwerking zullen we het nieuw door ons gemaakte advertentie account loskoppelen en verwijderen, zodat je desgewenst jouw betaande advertentie campagne weer kunt activeren.

8.0 Algemene bepalingen

8.1 Bevoegde rechter en toepasselijk recht

Beide partijen zullen zich inspannen alle geschillen met betrekking tot de tenuitvoerlegging van deze samenwerking in der minne te schikken.
Wijzigingen op deze samenwerking zullen alleen geldig zijn en alleen van kracht worden indien deze schriftelijk of via de e-mail zijn overeengekomen.
Partijen zullen instemmen met wijzigingen op deze Overeenkomst indien die noodzakelijk blijken te zijn door relevante wet- en regelgeving.

Alle geschillen waartoe deze samenwerking aanleiding zou kunnen geven, met name inzake geldigheid, interpretatie, uitvoering of ontbinding, zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waar AdBrains gevestigd is.

Deze Overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht. Op deze overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van toepassing, die in te lezen zijn op de website van AdBrains.

8.2 Verklaringen en garanties

Door deze samenwerking te activeren garanderen wij gezamelijk dat elk van ons de volledige bevoegdheid heeft om deze samenwerking aan te gaan en alle verplichtingen te vervullen zonder de wettelijke of billijke rechten van een derde partij te schenden.